torsdag 29 maj 2008

Mycket miljö!
Idag har vi lagt ned många timmar på olika spännande miljöer. Det mest upphetsande då vi besökta Bergviks köpcentrum var reklamskylten. Den rasslade ganska rejält men det fixade Tessan helt själv. Trodde ett tag att vi hamnat i norrland då det helt plötslig var en ren framför oss. Tessan brydde sig inte om den det minsta, vilket förvånade mig en del...

Innan, eller rättare sagt före, vi lämnade området hade husse spenderat 400 kronor på nya sandaler. Så nu blir det att hoppas att man trivs med dom.

Lämnade in telefonen och lyckades prata till mig att få den åtgärdad per omgående. Mtrl var redan hemtaget och jag tog en liten chansning - som gick hem. Sedan for vi till de centrala delarna av staden under väntetiden, det tar trots allt en stund att byta det som inte var till min belåtenhet. Var ute och gick runt en och halv timme. Träffade dottern och en killkompis, vad nu menas med det? Han handhälsade och tog också initiativet till det, säkert en bra pojk trots smycken och tatuering...

Funkade bra på stan men några tuggummi slant nog ned. Det var inte förrän vi var utanför McDonalds, Drottninggatan, som en skateboard-åkare fick henne att tända till. Innan dess så var det mesta frid och fröjd även med en halvtokig schäfer som uppvisade lite asociala beteenden. Hon blev allt mer benägen att söka kontakt eller om det var en uppmaning till de människor vi mötte. Kopplar detta till att hon blev allt tröttare.

Åkte sedan och hämtade den färdiga telefonen. En garantisak så det kostade inte nåe, bra tycker jag. Dessutom förärade serviceteknikern telefonen med en ny front men det fick jag inte prata högt om så, sssss!

Ja, vi har gått en långpromenad. Sent blev det också eftersom sonen ville göra allt utom det som skulle göras, nämligen sova. Missade till och med leversnittarna idag, så hon bet mig i fingrarna som kompensation. Det är bara att skylla sig själv!

Nej, idag har vi inte sprungit. Mot bättre vetande kanske jag vilar mig i form, nej då, det blir mer kuta i morgon och då - ska det bli riktigt hårt. Kanske får jag lämna Nicki hemma, det finns inget vatten kvar i skogen. Lydnadstävlingen i Kil ska besökas. Behöver få lite inspiration inför det som komma skall. Bara två månader kvar - frågan är om vi då är klar?

Senare på kvällen blir det besök i hemmet, det ska grillas. Förr så brukade min gode vän och jag "floyda". Du kanske kommer ihåg kocken som grillade allt och drack vin mest hela tiden. Det blir nog bra, får säkert smaka mutflaskan då, det blir nog mindre bra. En ramlösa, ett par skivor grovråg och en tub räkost skulle säkert räcka men har man fint folk hemma så...

Funderar på lite olika varianter inför söndagens sökträning. Är jag ute i tid eller? Det som upptar mest tid nu är att lägga ut en fig på ena sidan och skicka på andra sidan för att sedan kalla in och göra ett så kallad "flow"-slag. Har dock inte landat hur vi ska förfara med markeringen. Kanske lösrulle, kanske sökrulle, kanske skall, kanske inte alls eller så tar vi något helt annat. Vadå velig...

Idag tar jag med två delar från boken, undanhöll en igår:
  • "Vänta inte på att omständigheterna ska bli de rätta, för det blir de sällan. Du skapar själv dina egna förutsättningar utifrån det du tänker och gör, utifrån de beslut du fattar från och med idag"
  • "Du behöver positiv input. De du umgås med, dina vänner och dina nätverk har en stor avgörande effekt på det du gör i ditt liv. Välj vilka du vill ha nära och hur du låter dem påverka dig"
Dags att sussa en stund igen. Kan det vara roligt?

Inga kommentarer: