torsdag 22 maj 2008



Åter på mantalskrivningsadressen!
Vi är tillbaka i hetluften igen. Visserligen fanns det möjlighet att få till att inlägg i går men, vi var ju på en SPA-vistelse...

Vad har vi ägnat oss åt? Åka bil, kort promenad, sitta i bilen, lång promenad, bo på hotellrum, lång promenad, sitta i bilen, lång promenad igen, sitta i bilen, kort promenad, åka bil. Det är inte lätt att vara hund i alla lägen. Men Tessan tycks gilla detta rätt bra i alla fall. Vi har inte tränat på något speciellt men tanken fanns och verktygen var med. Några intressanta saker har uppdagats. För det första så är det svårt att vara lite drygt 8 månader och förhålla sig passiv när husse är upptagen med att prata i telefon. Det finns numer en 5-6 gropar i terrängen omkring vår vistelse. Lär väl också få värdesiffran 5 i ett av momenten ingående i MH. Tror att det går att lista ut vilket moment jag tänker på. Den andra händelsen inträffade i morse. Det fanns tåg och när tåget ska åka förbi så fälls bommarna ned med ljud- och ljussignal. Gissa om det blev en reaktion (se bild)? Men det löste sig lika snabbt som det kom.

Det fanns dessutom en massa avbrutna träd som ett bevis för snöfallet för några dagar sedan. Var tvungen att ta en bild på Tessan i snön (se bild).

Har dessutom sprungit och det är SPA för mig. Inte ensam utan med Nicki. 9 km i onsdags och dryga 10 km idag. Tuffa banor bara upp och ned hela tiden. Roade mig med att springa delar på asfalt dessutom. Skoj var det och fortfarande bra tider. Vill även lägga en virtuell applåd för hunden som ställer upp på detta. Stäm gärna in...

Om maten på "bygget"tyckte vi inte. Man försöker vara exklusiv men saknar helt och hållet känsla för hur man ska få till det. Därför bad jag servitrisen helt sonika att ta ut huvudrätten, tappade helt och hållet matlusten och ville inte se den än mindre ha någon annan mat. I vårt sällskap var det, som jag uppmärksammade, 7 stycken som fick nya rätter inburna - inte konstigt att det då är så dyrt...

Har precis tagit en kvällstur och tränat Tessan på att sitta ned brevid mig när det kommer mopeder, andra hundar, in-linesåkare och en fortkörare (uppskattar farten till tredubbelt mot gällande begränsning). Vi fick till det riktigt bra så nu har jag hopp om att lösa detta. Fuskade dock genom att jag själv satt med ett knä i marken.

Heldag på jobbet i morgon så det blir säkert en lång promenad i morgon kväll. Kanske kommer jag på något att träna på men just nu är jag bara väldans trött.

Ses och hörs vi inte här blir det nog i sökskogen på lördag.

Sköt om er och glöm inte bort att ha skoj!

Inga kommentarer: