fredag 2 maj 2008



I väntan på morgondagen!
Blev en löprunda med gamlingen, Nicki, igår. Vi sprang 10 kilometer på lite drygt 45 minuter. Rätt okey enligt mitt eget synsätt. Därmed verkar mitt eget personliga mål på stadsloppet i juni kunna infrias, kanske jag till och med kan ge lillebror en match?

Idag har vi tagit det ganska lugnt. Dag två av tre för att råda bot på spolmasken.

Under en av morgonpromenaderna hittade vi några fiender (kråkor) att agera mot. Att dom ska vara så himla svåra att låta bli. "Ja du husse, du skulle bara veta vad det skulle vara skoj att hänga på sädesärlor eller som i detta fall kråkor"! För den som undrar så kan man med lite tur urskilja en till höger om lyktstolpen och till vänster om Tessan's öra.

Efter ett par timmars vila var vi igång igen, då tillsammans med minihusse. Ett par kilometer vid SISU-gården ochvisst var dom båda tvugna att prova hur spännande det var utanför motionsspåret.

Dessutom har vi haft en lång promenad i centrum för att mängdträna detta med bilar, cyklar, inlines-åkare, mopeder och annat som när man är 7,5 månader tycker är hur upphetsande som helst. Även om husse anser att vi är på rätt väg så har Tessan ännu ej gett upp hoppet att en vacker dag få ta ett nappatag med något av ovanstående. Men husse blir mer och mer bestämd i sin hantering omkring detta men ibland hållar han inte fokus - och då...

Vad händer då i morgon? Dags för veckans sök. Vi är tillsammans med ett väldans trevligt gäng fråm Grums BK. Får inte glömma att fråga om det är ok att skriva omkring detta. Kanske känns det inte så bekvämt att hamna på nätet. Alla är förhoppsvis inte lika halvtokiga som oss men vi får höra efter i morgon. Själva ska vi koncentrera oss på att lösa några av förra veckans fenomen. Efter att ha fungerat klanderfritt i 3 veckor kom faktiskt alla delar jag haft farhågor om på en och samma gång. Plötsligt blev gruppen viktigast av allt, plötsligt var det inte viktigt att gå ut till figuranten, plötsligt var en kombination av filt och figurant synnerligen allvarligt osv. listan kan göras längre.

Egentligen avser jag att lägga ut mina funderingar innan jag åtgärdar dom men jag är fortfarande fundersam i vissa delar och vill lösa mina egna bryderier innan jag bestämmer mig. Så jag lovar att framledes fixa detta men inte just här och nu. Känner mig lite för trött men har en förhoppning att kunna landa mina tankarna i bilen i morgon bitti på väg till sökskogen.

Hur som helst så kommer det en utförlig rapport under kvällen i morgon!

Ser fram emot morgondagen och kan inte låta bli att undra vilka möjligheter den kan erbjuda... Jag tänker ta dom och kommer att se till att ha roligt!

Inga kommentarer: