måndag 19 maj 2008




Nya träningsmarker!
Ibland måste man bara prova något nytt. Det gjorde Tessan och jag idag då vi besökte Örebro. Egentligen var det jag som skulle på ett återbesök, vilket slutade med en spruta och mer piller, men vi slog flera flugor i en smäll. Hmm, trevlig stad tycker jag!

Fortsatte på den inslagna vägen avseende miljöträning. Om jag vore av finsk härkomst skulle jag uttryckt mig med kraft såsom man kan läsa om i Jan Guillos böcker om Carl Hamilton. Det som fattas efter kraftuttrycket är (det som kommer efter punkterna) ..... vad bra det gick! Över skalan faktiskt och det säger inte lite. Bifogar lite bilder från vårt besök i staden. Jo just det - har dessutom inhandlat, var på Marieberg innan besöket, lite teknisk utrustning som kan komma till pass framöver.

Då jag blev hungrig var jag bara tvungen att testa mobilens GPS-funktion. Jag skrev Max och Örebro och erhöll snabbt en vägbeskrivning till närmaste inrättning, som i detta fal låg 4 minuter bort. Alltså, är det skoj eller? Ja-ja, säkert finns det någon som anser att det var barnsligt manligt, men så lättroade kan vi vara då och då...

Mer då? Ja förutom att jag i lugn takt, mycket lugn takt, rullade hemåt så passade jag på att besöka en gräsmatta utanför en kyrka i Karlskoga också. Anledningen till att vi rastade där var att GB-företaget skulle sponsras i ett svagt ögonblick. Även där var det fåglar, sen får man tänka själv omkring vad som hände.

Karlstad fick sin del av dagens miljöträning, jag åkte ju ändå förbi. Även här fungerade det bra. Passade på att springa med Nicki när jag kom hem. Gjorde en test av hur fort det går att springa ca 6,5 km, fast den tekniska utrustningen snodde en hel kilometer. Ska kolla upp detta i morgon, tror jag. Ja-ja, helt nöjd är jag då "pers" med drygt 2 minuter sattes. Är det inte skoj så säg?

Till kvällen var en långtur för Tessan inplanerad men, bilens bromsar skulle lagas och eftersom jag är enarmad är man i händerna på goda vänners välvilja så bromsarna skulle fixas först. Att jag är tidsoptimist vet jag om men ska det behöva ta 2 timmar för att riva bort allt från handbromsbackar till bromsskivor och belägg finns ju bara inte. Här har nog ingenjörerna på Volvo glömt att delar på bilar stundom drabbas av rost. Fast det gick bra att sätta dit nya grejor, så nu kan jag stanna snabbt utan att nästan åka av vägen. Största dilemmat var kylan, i dag igen, detta verkar bli ett parallellspår denna vecka. Enda sättet att bli varm är nog kroppskontakt, så jag ber nog Nicki att krypa upp så snart jag kommit i säng. Hon brukar lägga sig vid fötterna när jag somnat men idag får hon hoppa upp lite tidigare.

Vad det gäller kommentarer, tack så mycket snälla ni, så kommer det ett förtydligande, ett nja och ett medlingsförslag i denna turordning.
  • Jag gjorde ju avbön vad det gällde koncentrationen eller pratar vi motivation nu? Det senare är inte riktigt samma sak men får vi bara stöta och blöta detta ett tag till så hamnat vi säker rätt i språket och då...
  • Jag tar till mig ordet som erbjöds det känns ganska bra men finns det inget annat?
  • Man kan tänka sig att det var 3 grader men att det gick ned till 2 då det snöade som mest. Mina händer sa att det var under nollan så utifrån den aspekten är nog 2 mer rätt än tre. Förresten så kanske mina händer har fått spader för idag var dom ett tag helt varma, ja nästan svettiga, sedan helt kalla igen. Vad gör man åt sånt?
Nej nu tar jag kvällen/natten allt för sent som vanligt. Ska prova ett nytt piller inatt. Tänk om man försover sig i morgon, det vet jag inte när det hände senast. Heldag på jobbet - gött! I morgon kväll är det tänkt att bli träning som kompensation för jyckarna. Nu bara måste vi få till lite lydnad!

Förresten så kommer det nog ingen skrivande på onsdag. Ska till ett annat landskap och gosa mig på ett SPA (tror jag det var). Arbetsgivaren kostar på mig egen bil och bekostar ett hundrum, någon måste gilla mig därute, någon som blir lite "avis"?!!! Men skriver kanske lite mer på torsdag istället?

Ett förslag! Är det någon mer som kan tänka sig att ha lite träning efter tävlingen på lördag? Allt finns ju på plats det är bara att köra...

Ha nu roligt och nyp inte hundarna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Söta bilder på Tessan, nyfiken tjej.

Anonym sa...

Tror inte att vi orkar med ett pass efter tävlingen på lördag. Avis jag.............. kanske lite.

Anonym sa...

Jag skall vara på plats klockan "skittidigt" och tror heller inte att jag är så sugen. Hade inte tänkt ta med hunden ens...