fredag 9 maj 2008

Nu är nätet riktigt j...a segt!
Till och med jag tappade nu tålamodet. Det finns inget så enerverande som att behöva sitta och vänta på tekniska prylar som inte får klarsignal från en server någonstans att ladda hem några kb. Detta suger som bara den...

Det som också suger är en begynnande litet virus som verkar slagit sig till ro i höjd med övre delen på magsäcken, dvs. djup ned i bröstet. Så därför blev det inte något löppass idag bara en lite längre kvällspromenad. Varken jag eller gamlingen gillade den lösningen men-men. Hoppas att det är av snabb övergående karaktär eftersom jag lovat lillebror ett långpass i morgon lördag. Det närmar sig Göteborgsvarvet för hans del. Själv inväntar jag stadsloppet där jag nu har tre mål. För det första ska jag vara snabbare i år än förra året, då stannade tiden på 47,51 har jag för mig. För det andra så ska jag ge lillebror en match - i alla fall en stund och för det tredje så ska jag vara före Micke i mål. Tror att jag lätt fixar ettan och trean av dessa mål men det andra blir nog tufft.

Så till Tessan och hennes bravader för dagen. Hon har ätit hästskit, ätit hästskit, ätit hästskit, ätit hästskit, ätit hästskit, spytt, ätit hästskit, ätit hästskit, ätit hästskit, ätit hästskit, bajsat, ätit hästskit, ätit hästskit, ätit hästskit och sen år hon mer hästskit. Är detta skoj? Hon har nog ett helt harem med mask i sig för inte verkar det finnas någon botten... Men vid ett par tillfällen har jag också börjat träna så smått på utgångsställning, liggande på rygg med benen i vädret - nej det är något helt annat (ursäkta, hur halkade detta in här?), sittande vid min vänstra sida var det jag menade. Funkar stundom riktigt bra, i hälften av fallen är det både rakt och snabbt. Stegförflyttningar är acceptabla till och från. Ligg går ibland men ligg stilla verkar hon inte förstå! Vart kommer det sista kommandot ifrån, känner inte att det är något jag brukat använda mig av...

Idag är det 67 dagar kvar tills hon får starta i lydnadsklass, 129 dagar till det är okey att starta i brukset. Detta innebär att det kan bli lydnad i Säffle, en kvällstävling och antingen Hällefors eller Kristinehamn för den andra delen. Vad tycker du, är det rimligt att fixa detta?

Klockan är ganska mycket och jag känner att tempen är på väg uppåt, därför kommer det inget inför morgondagens sökträning. Tror inte jag är helt utslagen i morgon även om jag varit i bättre form. Återkommer med resultat, analys och betyg i morgon men nu ska jag försöka fundera ut hur träningen ska gå till. Tror det kan bli en fem kanske sex tomslag till att börja med, men vi får se...

Roligt kommer det att bli, garanterat!

Inga kommentarer: