söndag 25 maj 2008


Kan man reklamera?
Börjar med en bild som borde varit med redan i går då vi satt och studerade ekipagen på tävlingen. Personligen tycker jag att det är ett av de bästa korten vi lyckats tagit. Ett problem med att använda mobilen är att det tar en sekund från det att man trycker tills bildens fångats. Och om man då har en malle är det sällan som man lyckas fånga det som man tänkte.

Det var en attans massa strul i går (läs inatt) med tekniken. Efter att ha kollat upp detta så måste jag tillstå att det även kan ha varit lite skit bakom tangentbordet. Men lova att inte tala om det för någon annan...

Idag då? Rätt okey dag, ute länge i morse för att bara njuta av vädret. Måhända att solbrännan blev något bättre, hundarna såg till att dryga ut fodret med lite färskt grönt gräs. Men, peppar - peppar, ännu har det inte kommit ut något fel väg så att säga.

Löppass med Nicki idag. Hon har faktiskt fått två vilodagar och det märktes. Jobbade bra även om jag valde att stanna vid många vattenhål för det vackra vädrets skull. Det är lite dumt att springa mitt på dagen då det inte är mycket till skugga. Vi var ute cirka 55 minuter och förr var denna sträcka runt 13 km men det är inte vad tekniken säger. Och här är det inte det som jag tidigare beskrev. Vi är nöjda med vår prestation.

Sedan var det dags för en stund med mor. Min broder och hans hund är också där. Bilden, här intill visar upp Tessan och Isa i någon typ av lek. Det funkar faktiskt bättre då dom inte är i koppel! Tessan fick också vara med då vi körde lite motorsåg, vilket fungerade bra. Ja jag var nu inte rädd för att hon skulle dra sig undan för ljudet utan att hon skulle få för sig att göra någonting åt det. Men det verkar som vägledningen fortfarande finns kvar hos henne, bra! Somnade förresten i en hammock efter att inmundigat både mat och fika, snart sover jag tydligen både natt som dag om ej så länge.

Sedan var det detta med frågan från rubriken, nämligen går det att reklamera hunden. Jag är rädd för att jag fått en retriver (kanske till och med en flat eller golden) istället för en Belgisk vallhund i varianten Malinois. Om så är fallt ska jag redan i morgon ta kontakt med uppfödaren och kräva pengarna tillbaka. Ta nu inte illa upp jag skämtar bara till det lite just nu. Utgångspunkten är att Tessan, vid sin första möjlighet, tog den, och nog såg det ut som om hon uppskattade den. Hur gör vi själva? Tar vi möjligheten när den ges eller låter vi den glida oss ur händerna?

Som man kan se på bilden så har dena lilla krabat redan anammat detta element. Nicki har ännu ej gjort det trots en massa lockande och vägledande samtal. Tror att det ligger i individens självtillit. Om du inte förstår vad jag menar är det läge att fråga i en kommentar eller vid något annat tillfälle. Har du tur kanske du får reda på hur jag kan få Nicki att bada.

Som synes var det lite fusk med pinnar i vattnet men vadå...

Avslutade dagen med en långpromenad. Hon är lite strulig om man inte är koncentrerad och följsam i vad som händer runt omkring. Använde mobilen en stund idag (läs ikväll) till att lyssna på Imperiet (det var inte i går man hörde dom, någon som kommer ihåg Fred eller Du ska va president?) och då blir det inte riktigt bra. Då jag stängde av den så fungerade det jättebra. Vi tränade stegförflyttningar och en och annan godis utdelades. Vi tänker oss fortfarande någon start under året...

Sist vill jag ge ett tips till en bra bok. Den heter Personligt entrepenörskap av Stefan Olsson och Marcus Frödin. Tror nog att det kommer att komma en del ur denna framöver. Tänk inte om - tänk om!

"Det liv du lever i dag är resultatet av beslut du tagit tidigare. Din framtid skapas av de beslut du tar från och med idag."

Dröm sött och ha roligt med hunden i morgon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Sorry kameran var inte med vid "ståpälsen" men det var kanon.
Tydligen har du någon form av förhoppning att i framtiden få äga en flatte..... du ä inte så tokig du!!!!!!!!!!