fredag 16 maj 2008

Äntligen fredag!
Fortsatta problem med axeln. Detta innebär att tiden med kvalitativ utveckling av hunderiet är i princip lika med noll. Men betrakta olika beteenden kan man ju i alla fall göra.

Först lite allmänt gnäll. Är numer känd på apoteket. Man nickar igenkännande då denna inrättning föräras med ett besök - har bra känns det då? Hur som helst så är nu medicinskåpet fyllt med preparat igen. Nog om detta.

Eftersom jag skulle jobba heldag blev det långpromenad på morgonen. Fick också se vad det var som fångade Tessans intresse igår under kvällspromenaden, massor av måspruttar. Känns inte så bra då fåglar relativt ofta bär på salmonella... Hem på lunch för en snabb rastning. Fick lite hjälp av mellan-husse under eftermiddagen. Själv kom vi, jag och lill-husse, inte hem förrän halv femtiden. Lite rastning och mat blev det sedan. Sedan blev det en massa spännande saker från Tessans sida. Först var det full rulle som gällde, slutade med att hunden fick "stora armen" omkring sig så att det blev lite lungt en stund. Sedan blev jag sittande i telefonen en god stund med lillebror som ska deltaga i Göteborgsvarvet i morgon. Är lite avis på detta men men. Då hoppade Tessan upp i soffan och gör en äkta Fylking, dvs, börjar jucka på lill-matte. På nåt sätt lyckades de väl bryta detta. Sedan så jag återkommer ned så upprepas samma sak igen. Till råga på allt så svarar f..skapet när man försöker säga till henne. Nåt att hålla ögonen på framöver men hon har aldrig svarat mig, kanske bara en tidsfråga men jag är förberedd. Vad tror du/ni att jag gör om/då det händer?

Ägnade en stund åt Indiana Jones innan det blev en väldigt lång kvällstur med Tessan innan hockeymatchen. Inte riktigt lika struligt som igår men lite fick man styra upp. Väl hemma så var period 1 klar och ställningen var 1-1.

I morgon då? Skulle ha dömt appell spår i Munkfors men ringde återbud då jag anser att axelproblemen skulle kunna påverka min förmåga till ett bra arbete. Därför blir det sök istället. Det gick väldigt bra senast men jag känner mig lite osäker på, i vilken ände jag ska dra för att gå vidare. En variant är att köra på ungefär samma sätt som senast. En annan är att fundera på att introducera sökrulle. En tredje är tomslag osv. Tror att jag behöver en natts sömn (ja ja om jag har tur så) för att landa ordentligt. Är tydligen lite osäker hur jag ska gå vidare...

Ser fram mot en rolig, spännande och händelserik söklördag!

Inga kommentarer: