söndag 25 maj 2008

Lattjolajbans!
Morgon typ 04:00. Tessan piper och när hon hållt på i 10 minuter är det bara att gå upp. Fast egentligen har jag varit vaken sedan 02 någon ting. Det var då dotterns kom hem. Skoj att hon fortfarande kommer hem och att hon meddelar att hon är hemma...

Idag ska jag vara sökfig men tänkte mig också att titta på appellklassen och träna Tessan på att inte göra någonting. På plats en stund innan akl drar igång. En av hundarna gick bra men för övrigt skulle flera av våra hundar lätt fixa detta, bara dom kan markera. Så det är väl där det faller..

Relativ god lydnad bland de tre ekipagen. Själva var Tessan och jag på läktaren och det fungerade bra. När lydnade var klar så passade Leif och vi på att valla av uppletanderutan. Efter lunch, tack för det, var det dags att figuera, ja efter avvallning förstås. Båda jyckarna var med och sprang runt i sökrutan. När vi sedan blev liggandes, tror jag att jag slocknade jag en stund - skönt tror jag. Två hundar av tre fann mig men alla var mer eller mindre där.

Kort sammanfattning för lägre hundarna. Skötte sig över lag bra. En bröt medan de andra fann mig. Somnade igen!

Tessan fick därefter vara med efteråt i basecampen. Förhoppningsvis lärde hon sig att inte vara så "på tå". Fanns också tillfälle att springa runt med hundkompisarna Wendy och Jamie! Skoj tyckte Tessan...

Så lite slött blev det idag. Men det är nog bra det också?

Lite strul med tekniken, vilket innebar att man fick redigera detta på morgonen. Åter i kväll med nya upptåg eller vad det nu blir under dagen.

Klappa hundarna och ge dom lite mys, det kan dom behöva!

Inga kommentarer: