måndag 30 juni 2008

Take off i fredags
men landat har vi inte... Därför avvaktar vi med rapporter ifrån helgens aktiviteter. Kanske går det att undvika en krashlandning? Jag kan i alla fall yppa så mycket att tikar och löp, står inte med på listan över saker som står högt i kurs. Det är ta mig f.. värre än indienfonder till och med.

Men vi har några andra grejor att klara ut. Den kollektiva ritualen var 4 möss som jag hittade i källartrappen. Eftersom jag bara är en hobbyobducent så kan jag förstås ha fel men det lutar starkt åt att dom, tillsammans, knaprat på en påse med tö-salt. Lite märkligt beteende kan tyckas men det kan vara gott med lite salt. Den andra grejen handlade om möjligheter och om att ta tag i dom om tillfälle ges. Så länge det är ett aktivt val att ta den eller att låta bli så påverkar men ju sina möjligheter. Däremot att låta bli att välja, vilket i sig också är ett val, är det man kommer att sitta på hemmet och förbanna sig över. Håller du med?

Passar på att fylla ut med lite annat också som till viss del har en koppling till helgens aktiviteter. Var ute och sprang av mig lite uppdämd energi idag. 12-13 km på timmen = nöjd! Tänkte ta med Nicki men eftersom hon troligen blev biten eller stungen igår så fick hon avstå. Det hände med att vi vallade av rutan igår. Hon ömmade och haltade och svullnade upp. Viss svullnad även idag men hennes allmänna tillstånd helt ok. Låter nog inte våra kvacksalvare titta på detta men jag håller koll på det. Klippte hennes klor idag och hon försökte faktiskt (första gången i hennes liv) klippa mig. Det var naturligtvis samma tass och naturligtvis, igen, så tog jag lite för mycket av klon. Fick rycka undan handen annars skulle det nog varit mer blodvite än det jag fick i går. Lugn, det kommer mer om fall, skador och andra uppseendeväckande detaljer så snart vi landat...

Så här ser man ut när man kommit hem igen.

Det smakar bra med grillad katt...

Inga kommentarer: