söndag 8 juni 2008

Ibland är det mycket!
ibland är det mycket mindre. Om det var fullt fokus på hundträning igår var det något helt annat idag. Hundarna var i och för sig med på klubben hela dagen men fick mest sitta bak i bilen. Tycker det känns väldigt bra att ha två stycken som kan "hålla käft". Det är hemskt vad många hundar som bara står och gafflar hela tiden i bilarna. Då kan man ställa sig frågan, varför gör dom det och varför gör ingen något åt det - kanske för att ingen kan (läs inte kan)? Konstigt fenomen är det och till råga på allt så är flera av ingen oförstående över att deras hundar är jättetrötta på plan, undrar varför?

Idag har jag beskrivit en hel hoper med hundar. Började med en bekanting från sökskogen via andra bekanta. Har bl.a tittat på en malle, schäfer, collie, bc, tollare, lab och en ny ras för mig. Kommer inte ihåg namnet men det var en spansk variant av legotto typ, tror jag.

Varmt och skönt var det samt ständiga blodprov. Säker ett par hundra tusen stick blev det under dagen. Tror att jag blev tappad på 2 liter också...

Efter beskrivningen blev det en promenad runt klubbens område, alltid något. Husse passade sedan på att springa tillsammans med lillebror. Kort (5 km) och snabbt är en korrekt beskrivning av detta. Frågade om vi skulle visa varandra vart skåpet skulle stå när vi nästan var klara. Det lite kryptiska svaret var att vi skulle spara det tills på lördagens löpning, stadsloppet. Kände nog att jag lätt skulle kunna fått ett psykologiskt övertag men snäll som jag är, så köpte jag förslaget rakt av...

Tog sedan Tessan på en sedvanlig långpromenad om cirka 1 timme. Dessa små turer är upplyftande ur flera olika aspekter. Inte så mycket träna egentligen men mycket närvaro, delaktighet och känsla...

Bilderna är från vår lilla camping på Duse udde. Vi har också kontrollerat om vattnet var tjänligt...









Krama hunden och kom ihåg att ha roligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här med väsen i bilen verkar vara till och från, kanske är det kunskapen från oss tvåbenta som saknas.