tisdag 10 juni 2008


Fäst!
ingar är ett riktigt otyg. Hade en satt satt sig tillrätta på magen. Hur i hela friden kom den dit? Ingen fara, tror jag, men man vet inte, lätt att pilla loss den med nageln. Usch, tycker fortfarande det kryper runt fästingar på kroppen trots en extra dusch. Annars var det bra i skogen, nästan inga mygg (blåste väl bort), ganska varmt, blå himmel och fågelkvitter samt lite hundgnäll. Bilden visar en pigg vovve på G.

Tjyvträning!
Vi hade ett extra träningspass i skogen idag. Med vi avses Tessans polare Jamie med matte. Syftet med dagens övningar var för Tessan att söka, ta föremål, komma in med den till husse utan att strula och påvisa figurant och för Jamie att förstå vad som ska göras ( söka alltså) och med fart. Vi själva lyckades fullt ut, kanske tack vare ost (hushåll - mager) att byta med. Känner att jag kan fortsätta direkt från nivån jag lade i Säffle. Mer utmaning för Tessan sålunda. Betyg 10! Vilket betyg LJ satt vet jag inte men jag kan i alla fall tycka att det föll väldigt bra ut. Det enda att kanske ta en pinne för är avlämnandet, men det var inte det vi tränade på. Misstänker att det kan bli en 10:a här med. Vi får förhoppningsvis ett besked om det.

En sak som jag funderat lite på är: Varför ta fikat det efteråt? Skulle det inte funka när som helst? Man kan göra som i Säffle, någonstans i mitten...

Lördagen närmar sig och med det stadsloppet. Blev en tur idag också men jag glömde Nicki. Har nog blivit van att springa utan henne. Kände mig lite tung och stel idag och tiden är inget man ringer hem om... Blev lite kort om tid så detta med att stretcha glömde jag av - kan vara ett problem under uppsegling.

För dagen ingen långpromenad av förklarliga skäl.

Ge hunden ett ben och bjussa på ett leende!

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt med så höga betyg och att ni tränar med en sån ambition.
Har nu klurat ut en sak som jag skall använda vid nästa träning (när den nu blir).
Lycka till i stadsloppet om det nu skall vara növändigt att ränna omkring på asfalt när det finns skog.

ps
Tyvärr så brann hårddisken så mycket information är borta.
ds