onsdag 11 juni 2008

Slö och slapp idag, överväger att slänga kläderna!
På en skala från 1 till 10 så hamnar vi på max 2. Ingen planerad träning idag. Bara några promenader. Morgon 2 hundar, middag två hundar men lite längre och eftermiddag bara snabba kissrundor. Men det blev en långtur om dryga timmen med Tessan till kvällen. Ansåg att det gick så bra igår att vi kunde "fuska" lite med träningen idag men trots detta tragglar vi på med lite linförighet då och då. Och... den blir allt bättre. Måhända att vi visar upp detta någon dag. Vi har ett distinkt sättande i de flesta fall, detsamma gäller för läggandet. Nästa viktiga bit att reda upp är inkallning. Finns en koppling till detta med föremål och söket här. Tror jag tänker flexi-koppel igen och kör ost-metoden, bara att man har rätt sort så...

Var lite strul med bilar idag under promenaden. Provar troligtvis med lite miljöträning i morgon, har inte riktigt bestämt mig men nu har jag skrivit det så då blir det säkert så. Säker bra rusch i stan i morgon i samband med examen, så det kan vara bra yttre förhållanden.

Tänkte att springa naken på lördag och ska det bli någon effekt (såg en snubbe på TV som åkte runt till alla stora mästerskap och gjorde denna grej), så är det bättre att göra det i staden (asfalt) istället för skogen. Är det inte vad alla strävar efter, uppmärksamhet - i alla fall om man ska tro medierna. Tusen tack för uppmuntran i kommentaren, alltid gott med sådant. Också lite spännande på vad som klurats ut... måste nog ringa och kolla om vi är inne på samma linje.

Ambitionen är det inget fel på och jag räknar fortfarande ned, även om det är mer rimligt att räkna med någon gång under hösten.

Apropå rimligt, är det rimligt att en fästing som bara bitit sig fast i någon minut överför smitta eller är jag bara nojig och lite pjåsskig nu. Kliar som attans gör det i alla fall...

Nu blir det bingen. I morgon ska vi leverera lite resultat så även chefen blir nöjder, och så träning och promenad. Häcken full med andra ord.

Fick förresten ett kanonerbjudande i söndags som man faktiskt inte kan tacka nej till. Fast jag sa inte ja heller. Ett annat förslag fick jag i fredags, som faktiskt kan vara ännu bättre. Det är många förslag att ta ställning till nu, ska man - ska man inte, å ena sidan - å andra sidan etc etc. Bra förhandlingsläge med andra ord. Troligen väljer jag båda eftersom det är möjligt. Tycker egentligen att man ska ta möjligheten då den dyker upp, bättre att gräma sig för det man gjort än för det man önskar att man borde ha gjort...

Med lite tur så är det snart vinter, klappa hunden och köp varma vantar!

Inga kommentarer: