tisdag 24 juni 2008

Vulgär tonåring!
Först lite instruktioner angående bilder här på bloggen. Om man klickar på en bild så expanderar den till hela skärmens storlek. Man kan då se exempelvis andungen om man följer vågorna.

Tisdag och dags för "tjyvträning" igen. Har nu blivit en återkommande aktivitet. För dagen var vi fyra, ja faktiskt fem. Men motorcyklisten försvann eftersom vi inte tänkte börja med fika...

En hel del lydnadsträning för vissa, själv så lade jag ned detta direkt eftersom Tessan bara ville få igång sexuella aktiviteter med grabbarna (se bild) . Till råga på allt blev hon arg på mig så det blev lite handledning omkring hennes uppförande. Måhända ville hon något helt annat och gräver jag djup i mina egen tonårstid, skulle jag kanske kunna ha en viss förståelse för hennes tilltag. Istället för att träna, agerade jag ifrågasättande "gubbe" och roade mig med att rycka bort en apport från Jamie och hjälpte till att hitta det "rätta" klicket för Wendy. Tyckte dom fick till det riktigt bra.

Sedan vart det sök på gärde med knähögt gräs. Idealiskt med andra ord. Alla fungerade bra avseende tempo och att gå i mål med det man avsåg. Glömde tyvärr att fråga om betygen. Själv var jag lite tveksam (du borde förstå varför) till att träna något alls. Men, jag provade i alla fall med den inslagna linjen med lös sökrulle. Men det var inte målet med mina övningar utan att få till djupa slag i medvind. Och det fick jag på uppemot 100 meter och ett perfekt tomslag som jag kallade in henne ifrån och skickade igen. Så, Björnis, dags att ta bort texten till bilden från i söndags... Riktigt riktigt roligt att se henne glömma det kvinnliga (undrar om jag får skit för detta?) och så engagerat utföra sitt arbete - fortfarande utan kommando. Jag faktiskt myser och har antydan till ståpäls, betyg 10. Hundarna var så snabba att de inte ens kom med på bilden.

Muntra miner vid fikat efteråt och en vanvettigt massa gosaker av olika slag. A-M.Ö meddelade att hon fick honom att stå på tredje försöket, är det bra?

Nu är det fler som ler, prova du också, och krama hunden!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inga problem, ä man gubbe så ä man.........