måndag 9 juni 2008

Det känns skönt nu!
när "djurskyddet" nu tagit i och sagt sitt. Om man läser detta en gång till så kommer man att upptäcka en liten rolig poäng. Upptäckte du det? Inte, om det är till någon hjälp så tänker jag inte lyda kommandot. Detta med vatten är tydligen en het fråga. Kan hålla med om att ordvalet trams inte var det bästa men det har använts av Lennart Bodström i ett KU-förhör bland annat. Nästa månad då jag skickar Tessan på elitsök lovar jag att ta med vatten och spruta på den som gjort sig förtjänt av det... Observera att detta inte är ett hot utan ett löfte och jag håller mina löften!

Äntligen måndag igen. Skönt att få jobba och få lite stimulans av den sorten också. Rivstart med helt nya förutsättningar gentemot i torsdags. Välkomna till skolan...

Miljöträning igen. Upplever att det ger mycket. Ja framförallt av den breda variation som det blir. Idag har vi jobbat med vargen i skogen, Mariebergsskogen alltså. Den var väldans hemsk tydligen. Tog en liten stund faktiskt. Såg sedan att vi inte var de enda med detta utslag. Jobbade också med gallertrapp och en relativt stot yta av samma typ med ett par meter ned till marken under. Funkade helt ok bara man spretar med trampdynorna tillräckligt, ungefär som den där rasen som börjar med ett F. Sedan blev det att stå i kö, blev lite glasssugen faktiskt. Fungerade också ganska bra. Lite svårt att vara stilla när det hela tiden är rörelse. Bilden föreställer Tessan då hon gör en EU-kontroll av vattenkvalitén. Sen kollade vi upp ett sandtag på hemväg men det hade växt igen sedan husse var där sist men lite rusher blev det.

Avslutade som vanligt men en kvällspromenad modellen längre. Borde ha sprungit idag men har hört ett tips om att vila sig i form. Tror inte att det är något för mig men men osvuret är bäst men jag ska kolla upp det mot de senaste rönen i morgon. Provade faktiskt lite linförighet under promenaden idag, det gick kanonbra i säkert 1 000 cm - så passa er därute nu är vi på G. Har dessutom gjort en upptäckt, det går inge bra att prata i telefonen och hålla ordning på hunden samtidigt.

I morgon hoppas jag på lite hjälp då Tessan ska läras att man ska komma tillbaks till husse med föremål. Det blir nog med hjälp av flexi-koppel, man ska ju använda den senaste tekniken, eller hur? Sen får vi se vilken aktivitet som man kan träna mer på. Det är bara att välja och vraka men det blir säkert det som känns mest angeläget...

Gör det med ett leende!

Inga kommentarer: