måndag 23 juni 2008


Fick mus två gånger så nu erkänner han!
Tydligen är jag en hejare på att jaga möss. Skörden är nu uppe i två då jag fick en till idag. Vad i hela friden har de på min vind att göra. Usch, ut i skogen med er... Kanske blir det mus i morgon också? Bilden på Tessan är tagen precis då jag erkände...

Här kommer det en bekännelse också. Jag tar tillbaka det tidigare inlägget om att det var strul med leverantören. Det var som oftast, skit bakom tangetbordet. Åhhhhh, så förnedrande detta var då. Någon som är intresserad och vill ha det riktiga svaret eller kan vi bara släppa det? Innan någon säger ja till det så kan jag berätta att det handlar om reserverade IP-nummer, låsta adresser, schema och lite till. Borde inte intressera någon men man vet aldrig?

Vad mer ligger vi efter med. Det är attans så rörigt just nu och det enda jag kommer att tänka på är camping? Kan man vara insnöad på sommaren, snälla - svara inte!

Jo just det söket i går söndag. Fast jag började med att träna i en grusgrop. Tycker att hundarna både är lata och tjocka så då berättade (kommenderade) jag att dom skulle springa upp och ned i 30 minuter. Vilket dom gjorde - i 3 minuter. Platsangivelse med koordinater erhålles mot en liten donation på kontonummer, vilket fås muntligt. Måste ju tänka på FRA och den nyligen beslutade avlyssningslagen. Hoppas att någon "agent" läser detta, snacka om konspiratoriskt... Ha-ha! Måste man börja kryptera bloggar? Ja om inte annat för att djävlas, dåligt språkbruk men nu är jag upprörd också inte bara rörig.

Alla hundarna skötte sig exemplariskt. Alla förare hade tänkt till och tränade på det dom avsåg. Fanns faktiskt någon som tänkt till riktigt rejält. Bara något lite strul med "norsken" men detta är numer en följetong och ingen blev ens förvånad. Som figurant nedkämpande jag 1 fästing och sedan 3 fästingar till när jag lade mig tillrätta. Dom är jag less på. Har fortfarande känningar av den rackaren som provade att kalasa på min mage för ett par veckor sedan. Sen kom Tessan och gjorde om sitt upptåg från Duse udde för några veckor sedan. Vad håller hon på med? Såg, på ett annat ställe (läs internet men leta får du göra själv), att någon faktiskt var snabb med kameran. Men det vill jag bara säga, det var jag med och jag har bilden som alla - hmm, åtminstone en vill se. Till och med jag kan vara snabb...

Tillbaka till söket. Jag tränade på att Tessan skulle hämta en sökrulle hos figuranten, springa in till mig med den. Jag gav betyg 9,5 och det berodde på att hon första och tredje slaget avlämnade den i skogen 3 meter ifrån mig när jag naturligtvis fibblade med godis. Den andra gången så släppte hon den vid fötterna. Skoj, riktigt skoj. Vi macho-grabbar i sökgänget var de som gav högst betyg. Vet inte om det säger något om oss eller om de andra, ja tjejerna då. Fick lära mig att alla av det andra könet samordnar en viss vecka på arbetsplatsen, är det samma i sökskogen eller varför i hela världen var ni så snåla med poängen?

Jag fick en massa svar på frågor som jag inte ens ställt. Och det kära läsare, tänker jag försöka rätta upp under veckans "tjyvträning". Det är några delar jag måste få till. Den ena är vart tar hon vägen och varför? Varför stå still, hon vet ju faktiskt vad vi håller på med (löpet?). Jag har några till men de känns inte angelägna. Men jag gick faktiskt in och sa till idag för sörsta gången när hon gick till gruppen, där fick hon den skatan...

Har sprungit med Nicki idag. Hade sällskap med brodern och Isa. Rent uppvärmningstempo idag. Cirka 13 km på lite drygt timmen. Nicki blev trots detta sliten och det kan jag faktiskt köpa eftersom hon stått ganska många veckor nu. Kvällspromenad med Tessan kunde jag varit utan. Ser fram mot att löpet tar slut, NU!

Något säger mig att jag lovat att vara delaktig i en kurs idag... Borde kanske sova läääänge i morgon, för som sagt - nu är det rörigt.

Sista bilden föreställer en liten andunge som jag följt ett par veckor. Den är ensam men den växer och måsarna låter den nu vara i fred. Träffar på den varje kväll under långpromenaden. En riktig överlevare, vilken livskraft!

If you don't make it - fake it! Le och ge hundarna därute en puss!

Huvudsaken är inte hur man har det, utan hur man tar det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Letade och letade efter andungen på bilden, var är den????Hur är det med tålamodet?? Tessan är ju faktiskt tonåring nu med allt vad det innebär hi,hi.