lördag 21 juni 2008

Sju flickor
- under kudden blev det blev inget av med. Insåg att jag tolkat det hela något fel...

Har gett hundarna helgledigt, vilket de är väl förunnade eller om det är mig själv som åsyftas? Bara lite promenader vilka i och för sig är utmärkta träningstillfällen. Tycker nog att Tessan känns lite "hängig" nu efter en veckas löp. Men nu har hon börjat "städa" efter sig och det är bra så slipper man springa och torka i tid och otid.

I morgon är det sökträning igen, kanonroligt! Funderar just nu på hur jag ska kunna utmana henne så att hon dels ska kunna klara av övningen, dels få anstränga sig. Nämnde att hon förefaller lite loj och det är inte utan än att jag känner en stor osäkerhet. Å ena sidan kan jag göra det hon redan kan med den konsekvensen att jag anpassar övningen utifrån hur jag tolkar saker och ting, å andra sidan kanske jag utmanar henne på ett sätt som försätter oss i situationer som vi får ett pris att betala för. Därav mina grubblerier, som om jag inte skulle ha nog av det ändå? Men jag behöver inte bestämma mig nu utan kan göra det i morgon, vilket känns bra. Det är ofta bra att kunna "sova på saken". Brukar tänka att det finns två kriterier som ska vara uppfyllda för att vara tvungen att fatta ett beslut här och nu. Det ena är om det är viktigt och då menar jag riktigt viktigt. Det andra är om det är bråttom, riktigt bråttom. Det är oerhört sällan som båda de kriterierna tveklöst kan besvaras med ett JA. Så, "sov på saken".

Brukar försöka anstränga mig lite med en bra rubrik och en bra avslutning av mitt skrivande. Av våra kvällstidningar (numera morgontidningar) har jag lärt mig att det på ett eller annat sätt ska anspegla på sex i någon form. Ja inte direkt men med lite fantasi så. Blir det för grovt så kan det behövas en kommentar från känsliga läsare. Inte för det kommer att hjälpa men... Avslutningen idag kommer att utvecklas i morgon kväll. Alla smaskiga detaljer utlovas...

Det är väldigt dåligt med bra bilder nu men jag jobbar på det.

Vill också välkomna "nypåstigna" läsare och uppmanar till och tackar på förhand, för inlägg/kommentarer till seriösa och oseriösa åsikter samt funderingar.

Ja, jag gör det (ler)! Om nu någon trodde något annat.

Det blev mus under midsommarens festligheter!

Inga kommentarer: