onsdag 2 juli 2008

Även gamla tanter
kan få utbrott av det annars så vanliga hanhundsbeteendet att jucka. Det är vad som nu Nicki tar varje tillfälle i akt när Tessan är i närheten. I hallen, i bilen ja överallt där andan faller på. Det är inte annat än att man är lite häpen att den snart 9-åriga tanten visar vart skåpet ska stå. "Varför gör hon på detta viset" är ju en känd strof från Astrid Lindgrens berättelse om Ronja Rövardotter. Ja det kan man fundera över - själv släpper jag det rakt av då det finns för många bottnar i detta beteende. Men är det någon som känner sig hugad till ett höftskott (ha-ha!) så lämna gärna en kommentar. På tal om kommentarer så är det helt ok att lämna sådana, de muntrar upp och får en att tänka till en gång till - vilket ibland kan behövas. Nej, nej, hugg inte på den kroken... jag är bara ute för att retas en smula.

Slö och slapp idag igen. Att det inte blir någon tävling denna månad har jag så smått börja inse. Bara lite korta rastturer och långpromenad. Ingen lydnad eller så eftersom det var varmt och skönt igen. Själv drog jag till med att springa 1 och 1/2 timme. Ja, har man inget bättre för sig så...

Fortsätter att skjuta på lägerrapporterna men nu är det nästa läge, kanske i morgon.

Har försökt att få till möjligheten att ha mobilt bloggande. Det innebär i korthet att man direkt när något händer, via sin mobil, kan uppdatera en blogg. Vika möjligheter för exempelvis liverapportering från sökskogen, från ett upplet eller whatever. Det ska gå och jag tänker inte ge mig förrän jag fått till det. Tänk vad ett tävlingstillfälle kan bli proffsigt i den aspekten...

Dags för lite kel med tjejerna!

Inga kommentarer: