måndag 28 juli 2008

Händer det inget?

Jodå, även om det är varmt och soligt händer det faktiskt en hel del. I går var vi och badade. Tessan simmade med mig en god stund sedan sa jag till henne att komma till mig, tog en hand under henne varvid hon slutade simma, tryckte sig intill mig och gosade i flera minuter- 30 meter ut från land. Vilken tillit till mig och vilket självförtroende denna lilla tjej har. Undrar om någon av våra läsare har hundar som gör på samma sätt?

Idag har jag varit på klubben och fast jag inte hade tänkt träna så blev det så. Tessan passade på att bjuda på ett 5 meters kryp vilket garanterat skulle ge en betyget 10 även för den mest kräsna domaren...

Sedan tränade Hannes, min 4-åring, och jag budföring. Efter 3 gånger fattade Tessan galoppen och gick för högtryck fram och tillbaka åtskilliga gånger. Det enda som saknades var var sittandet hos mottagaren... Momentet snart klart alltså...

Ett annat spännande moment är stegklättring. Vi har en låg modell, typ 50 cm, till träning. Gissa vem som efter 3 nedhopp klarar av detta? Jo, Tessan såklart...

Blev så exalterad att jag faktiskt ska passa på att träna lite mer i morgon. Lånade faktiskt godis av en klubbkamrat och fick köra utan markören (klickern), men vadå, det går ju ändå... Men i morgon tar jag med

Idag ler jag, gör du? Klappa om hundarna också!

Inga kommentarer: