fredag 4 juli 2008

Slut med TV-tittande!
Provade på att titta på TV igår kväll. Det resulterade i att man somnade på fel plats och när man vaknade, nån timme senare, så var det stört omöjligt att somna igen. Det är säkert den stora sommardepressionen som nu drar över en?

Hur som helst så var vi och roade oss med miljöträning igår. Fungerade jättebra nästan inte ett enda utbrott från Tessans sida. Tycker hon har förändrats mycket under löpet vissa bitar till det bättre vissa inte. En av de bitarna som visade sig tydligt igår var att hon kan slappna av på ett bättre sätt. Så när jag satte mig på Drottninggatan så lade hon sig ned utan att man var tvungen att styra upp det hela. En av de tidigare bilderna är därifrån. Bilderna och inläggen är skapade med hjälp av mobilen och alltså utlagda i samma ögonblick (nästan) som de händer - tänk vad skoj med denna teknik! Dessutom är det enkelt, skickar bara ett MMS till en e-postadress och vips, så är det klart...

Åter till Tessan. En av de saker som jag inte gillar utvecklingen på är det allt större intresset för dofter. Nu kan hon stanna och lukta hur länge som helst, känns det som. Det tycker jag inte om men troligen så är det borta om någon vecka.

Fortfarande har jag inte fått till skrivandet omkring helgens läger men jag ska ta mig i kragen ikväll och sätta ned foten. Har inget inplanerat och eftersom jag tänker låta bli TV'n, får det bli lite tid framför datorn.

Dags för en liten morgonpromenad och en dusch innan jobb. I eftermiddag blir det ett riktigt långt "grispass" i skogen. Misstänker att man behöver ta med vatten idag.

Javisst ja, fick några positiva svar under långpromenaden igår. Jag har inte tränat något på flera dagar och man blir, inte så lite, glad när vovven både söker uppmärksamhet, kontakt och sitter och går där man ska utan att jag initierat detta ==> det är skoj...

Nu gör vi det (ler alltså) och klappa hunden dessutom!

Inga kommentarer: