tisdag 15 juli 2008

Besinning!
Nu har jag landat i mina funderingar i hur samtal, i olika former typ utvecklingssamtal, kan och ska gå till. Jag gjorde en uppgradering då tydligen programvaran var något defekt. I vilken mobil enhet får du lista ut själv, kan inte ge dig allt - lite måste man göra själv, eller hur?

Så resten av denna dag har fungerat betydligt bättre avseende samtal. Sonen verkar också bli bättre och vi ligger på 50-50 om det ska bli något sök i morgon. Och om det ska bli det så kommer jag att köra en favorit i repris. Vi avvaktar natten innan vi tar något beslut.

Märkligt nog så är det skrivkramp för tillfället fast det finns en hel del att både resonera omkring och att tycka till om. Speciellt det sista ska nog på sikt utvecklas en del. Det finns allt för många sanningar som inte är vad de tycks vara. Och några av dessa, så kallad sanningar, har jag med mig från helgens MH-konferens. Tyvärr kan jag inte ens tala om vad det gäller, som i så många andra fall av verkligheten men helt inofficiellt kan man prata om det, så ställ frågan... Men beakta, det kan vara ett svar som du får som har helt andra syften än du kan föreställa dig!

Vad är hund och vad är katt
Vad eller vem är det som egentligen agerar
En gång var jorden faktiskt platt
Nu är det debatten om koldioxid som regerar

Tänkte på ordet klapp. Vad är det? Klappa hunden låter helt okey. Klappa på hunden likaså om man gör ett litet stopp mellan klappa och på men om man inte gör det då? Klappa till betyder något helt annat eller hur? Bruksklapp? Hur ser du då på klapp på stjärten? Nu börjat till och med orden visa upp sina farlighet inte bara vi som använder dom i allsköns syften...

Smek (men hallå, inte på det viset!) hundarna, nu!

Inga kommentarer: