tisdag 15 juli 2008

Lite sen!
Hoppsan, glömde skriva igår men å andra sidan är det inte mycket att skriva om. Mest resande och då händer det inte speciellt mycket. Men när vi väl var hemma så hände det saker. Var ute och gick med båda hundarna (ja, jag vet - har ju redan skrivit om det) då vi möter en annan hund. Mina hundar beter sig illa till den milda grad att dom, handgripligen, kastas i diket. Problemet var att jag satt fast hundarna i bältet, så jag åkte med själv ned i diket. Där var det blött och lerigt... Hört talas om uttrycket en del straffar gud genast?

Gick sedan med bara Tessan och då var det lugnt.

I morse var det samma sak igen fast då var det tre katter som var den utlösande faktorn. Fick ta ett hastigt utvecklingssamtal med Nicki varvid Tessan drog sig tillbaka och blev lugn. Eftersom Nicki inte förstod vad jag menade sa jag samma sak igen fast högre en tre fyra gånger innan poletten trillade ned. Någon som någon gång råkat ut för samma sak?

Måste nog bli tydligare mot den gamle, j...a hund.

Det är tänkt att bli sök i morgon uppe i Humletorp och på lördag. Ser tyvärr illa ut för våran del eftersom sonen är sjuk med feber och hosta och har blåsor/utslag på stora delar av kroppen. Vetenskapen tittade på det och konstaterade att man inte visste varvid man skickade hem oss. Vilket bedrövligt tillvägagångssätt men de lever tydligen efter devisen "allt som inte dödar, härdar". Vi får leva på hoppet...

Ska nu fundera på hur nästa utvecklingssamtal ska bli bättre än ovan nämnda.

Klappa hundarna!

Inga kommentarer: