fredag 11 juli 2008

På resa...
Gårdagen fortsatte i den avslappnade stilen fast med den skillnaden att vi drog till med en lång morgon- och en lång kvällspromenad. Dessutom passade vi på att ha lite miljöträning i Karlstad. Det mest upphetsande var att upptäcka fontäner vilka det finns utanför biblioteket och på torget.

Tränade lite på att stanna kvar och kanske, kanske, så kommer det.

Annars då? Nicki blev halt under morgonpromenaden, vet ej varför hon kanske bara börjar på att bli lite äldre. det var i alla fall bortblåst senare på dagen. Själv drog jag till med ett Cooper-test. Så nu har jag något att jämföra med nästa gång jag testar mig. Testet hänger ihop med min vilja att utvecklas inom löpning, cykling och skidåkning. Bra testvärden tycker jag. På tal om värden så skulle jag inte få starta i ett skidlopp i världscupen pga mitt blodvärde. Ligger på 167 nu och om jag inte misstar mig så är gränsen 160. Detta mäts kontinuerligt i samband med att man lämnar plasma/blod - bra sätt att hålla koll på sig och dessutom få "betalt". En anledning till höga blodvärden är dels de genetiska förutsättningarna dels i vad mån man lyckas "vätska upp sig". Det är kanske lite si och så med det senare till och ifrån.

Nu ska jag packa och dra! Åker på MH-konferens idag och tänkte starta tidigt. Åter söndag kväll men jag ska skicka in lite saker via mobilen har jag tänkt mig...

Nu är det fredag, så det är okey att dra på smilbanden en del.

Klappa hundarna också!

Inga kommentarer: