torsdag 24 juli 2008

Idag har vi gjort det!
Börjar med att tacka för kommentaren. Det känns som om vi är inne på samma linje och jag håller med om att man inte kan träna allt på samma gång. Fick dessutom en liten flashback när det gäller de norrlänska uttrycken...

Tränat har vi nästan inte men lite småarg husse har nog försökt att få Tessan att ta det lungt, hon är tyvärr inte bekant med uttrycket som jag ovan refererade till. Dessutom har jag tränat på att komma med sökrulle. Tror att problemet var typ av sökrulle (se bilden längst ner) och denna var för Tessan helt ny. Men jag funderar ändå på att använda den. Hur gick då denna träning? Sämre för oss än för en annan liten gynnare vi känner till - hon använde 3 meters radie och har nu tyvärr blivit enormt skicklig på att hålla sig undan. Jag berättade att jag vet hur man lägger ut en annons på Blocket, vilket hon inte hörsammade heller...

Att vi tills sist också badade var nog en lågoddsare. Roligt var det, husse sprang till badplatsen (knappt 8 km), Nicki blötte tassarna och Tessan var sjövild. Dessutom var Isa med och hon är precis som Tessan. Mycket bad med andra ord.

Imorgon är jag inne på att Tessan får följa med till Kil BK's lydnadstävling. Kanhända man finner inspiration till att ta itu med den delen av träningen. Lördag funderar jag på Ransäter. Skulle kunna vara lite kul då det oftast är bra lydnadstävlingar och alla möjliga och omöjliga hundar som ska ställas ut...

Var nu lite gosiga med hundarna och glöm inte det där andra jag brukar skriva om!

Vi gör det nog igen innan sommaren är över!

Inga kommentarer: