torsdag 17 juli 2008

Nya tankar!
Anledningen till avslutningsfrasen från igår var kommunikationsproblem. Nu var det inte så att det var problem med själva ringandet utan andra saker kan ju inträffa. En av de saker som man kan bli upprörd över är att man inte kan höra på radion när man är ute och springer. Det problemet kommer och går i min springmobil. Låter kanske lite udda men jag har en nalle som klara av väta och som ska kunna ge mig musik i öronen när jag är ute och kutar eller cyklar. Idag fungerade bara vänster kanal så att säga. Denna telefon har varit inne och blivit åtgärdat 3 gånger tidigare för ungefär samma fenomen. Som tur är kommer Teliabutiken på nytt att få hantera denna pryl och kanske får de ordning på den denna gång. Gött att kunna hävda konsumentmakt i 24 månader, den går ut i september...

På tal om att kuta så har jag provat lite idag. 11 km på cirka 45 minuter. Men det var att jag bara hörde på ena örat som påverkade mig. Dessutom har jag inventerat mina dragselar. Snart dags att dra igång med Tessan men, hon är ju mycket mindre än Nicki så det blir en tur till Annika och inhandla en ny. Har redan kollat upp vad som finns och passade på att låna med en som jag tror skulle passa J. Ska han dra ska han ha en ordentlig sele. För se vad matte säger om det...

Två bra långturer idag, dels en med båda dels en med Tessan. Och nu finns det nyheter som heter duga. På morgonturen så mötte vi flera hundar och Nicki väljer att gå undan. S....n va härligt. Kan då tycka att våra utvecklingssamtal har tagit skruv hos den gamle... Bara Tessan kvar att styra upp men vi borde ha några år på oss att prata ihop oss om detta.

Har lagt en del tankemöda på att fundera på vad fick för svar i går då vi tränade sök. Nu när huvudproblemet lanat av så kan man se lite mer nyktert på vad som skedde. Utan att trötta ut möjliga läsare allt för mycket, har nu betyget ändrats från 7 till 9. Inte riktigt så bra som en handelskedja (seveneleven) men ändå. Har insett att det faktiskt bara fans en fadäs, den kommer jag att fundera vidare över. Är faktiskt lite stolt över Tessan, fast hon var sketatrött så jobbade hon i flera min för att finna fig nr 3. Applåder, visslingar och hurrarop för henne. Måst nog prata med min första figge om vad som hände därute, tror jag vet men allt ska kunna ledas i bevis...

Tittar vi framåt mot lördagens träning så är det en ny specialare på G. Denna går under rubriken; åtgärder före körning. En och annan vet nog vad det innebär och ni övriga SKA fråga för det är viktigt att tänka på. Sen får vi se vad ytterligare för åtgärder som måste till. Behöver få lite mer fakta innan jag bestämmer mig men det är gott om tid innan vi ska till. Fanns även önskemål om att vi ska ha träningen klar för oss innan vi kör. Kan hålla med om detta men är rädd att vi faller tillbaka på färdigt moment och att man slutar att delge vad man avser att träna. Detta kan i sin tur leda till att man måste göra felen först innan den gemensamma kunskapen i gänget säger sitt. Vi har faktiskt fått bättre kvalité på träningen. Men - men, låt nu inte en gammal pojkvasker förleda dig i detta, det är alltid du själv som bestämmer. Vad är rätt och vad är fel?

Så då tar vi nya tag inför morgondagen. Läste någonstans idag en devis som jag känner igen vilken också får bli mina slutord idag. Var snäll mot dina hundar, troligen är de de enda som älskar dig fullt ut trots dina fel och brister!

Le och hela världen ler mot dig!

Inga kommentarer: