fredag 28 november 2008

Vad nytt?

Jo, jag har försökt att få till det. Hmm, tänker på det där att prenumerera på bloggen. Tanken är att man inte ska behöva logga in i tid och otid för att se om det skrivits något nytt. Men, nu är det så att det inte riktigt funkar så bra i denna lösning. Jag ska försöka få till det tillsammans med de ansvariga men det verkar lite trögt - minst sagt.

Men, jag kan erbjuda de som vill (de första 7-8), att få ett mail när det kommer ett inlägg eller en kommentar till inläggen. Det tråkiga är att det är jag som styr över detta och inte tvärsom - vilket DET SKA VARA! Så meddela om du vill vara lite VIP här på vår cybervrå...

Sen sist så har nu avmaskningskuren kommit till ända. Om du läser igen och tänker till så var det lite roligt, tyckte jag i alla fall. Om det hjälper får vi se men nu får hon inte bli magrare. Tittade idag även på Nicki som jag medvetet försökt få ned i vikt. Även hon ser lite tunn ut och jag hoppas att det stannar där. Borde kanske ha gett henne också men jag är övertygad om att hon är immun, more or less.

Har varit och storhandlat till Tessan. 4 st matchbollar av märket Wilson, vilket är den officiella leverantören till US Open. Kan det bli annat än bra? Kostnad 90 spänn på Intersport...

Idag har jag intagit något tillstånd av total avslappning. När det var dags för att springa med mina små vänner så kände jag avsky inför löpturen. Det vet jag inte när det hände senast. Kroppen skrek nej-nej-nej och huvudet sa lägg av-lägg av-lägg av. Tessan sa - kör och Nicki sa - då åker vi. Det slutade med att jag pinade mig i 90 minuter. Tessan var jätteduktig och var bara lite besvärlig. Nicki gör sitt jobb som vanligt. Inte för mycket inte för litet utan helt anpassat till i vilket skick jag är i. Tror till och med att hon är synsk eller något sådant. Behöver inte ens längre ropa höger eller vänster utan hon väljer det jag tänkt mig eller är det så att hon väljer åt mig? Tessan är lite strulig när vi möter hundar, det ska mätas och morras men det funkar rätt så bra att komma vidare. "Bit i linan och hålla i munnen" varade bara ett par km idag. Det går åt rätt håll.

I morgon är det sök med grillning. Detta ser vi fram emot. Har inte tränat något denna vecka och det kanske jag får betala för. Dessutom är lillhusse med vilket kan bli lite spännande. Vi får se. Tänker i alla fall fortsätta på den inslagna vägen med mycket lek och bollar.

Hoppas på uppehåll men prognoserna antyder något annat. Fast de har ju varit felaktiga tidigare så vi håller tummarna för att det blir så som vi önskar.

Tänkte pröva 41 metern i dag när jag handlade. Det blev inte så för den tiden har jag inte. Kanske bättre i morgon för det behövs...

Ska nu avrunda kvällen med en skvätt av årets smak, blåbär. Såg att det redan sålt slut så om du inte redan införskaffat detta - osis!


Glöm inte att mysa med (o)djuren ibland!

Inga kommentarer: