lördag 8 november 2008

Morsning korsning!

Bara så ni inte tror att jag ligger och drar mig allt för mycket. Klockan är lite drygt 07.00 och det är lördag morgon. Barnprogrammen är det full rulle på i 4:an. Teletubbis och något lok som heter Thomas, Koala Brothers osv.

Hundarna ligger utslagna efter gårdagens övningar. Vet inte riktigt vad jag ska kalla övningarna men lite fritt spring på fält med inslag av rapportövningar kryddat med grävövningar och sorkjakt. Undrar hur många km hundarna hann med, vi pratar kanske om sträcker upp mot milen iaf...

Tessan har fått hosta. Om det beror på något som fastnat i halsen vet jag ej men det låter inget vidare. Känner igen ljudet från när jag själv fått ett kraftigt bekymmer med astma. Och under kvällsturen började Nicki också att låta lite på samma sätt...

Någon dag ska jag träna bara med Tessan. Målet med den träningen är att kunna hoppa in i bilen utan att husse använder styrmedel. Av någon anledning är det inte så skoj att hoppa in men det ska vi råda bot på.

Annars då? Ja det mesta flyter på kanske inte precis så som jag helst skulle önska men man får kompromissa mellan vad man vill och vad man måste. Det är väl det som är livet - något att sträva mot och en ryggsäck full med ens historia och handlingar.

Idag ska jag städa, kanske blaska av bilen som ser för djä.... ut, fira far på fars dag. Dessutom ska ju de 4-benta ha sitt åtminstonde vad det gäller rastning för något mer lär det inte bli. Troligen händer det annat också men det vet man aldrig.

Återkommer kanske till kvällen...

En liten gåta dagen till ära och en till:
  • Vet du varför brandbilen är röd?
  • Vad får den polska bruden på bröllopsdagen som är långt och hårt?


Ha en bra dag, här blir det nu frukost!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att städningen gick bra. Vet inte hur det gick med datorn för nu ligger den ute på gräsmattan, funderar på om denär miljövänlig!!!!!!!!!!!!Passande ordverifiering med tanke på vädret.

Anonym sa...

Gåta 2: kan det va polkagris???

Anonym sa...

Har för mig att det är något om att brandbilden rodnar när den visar slagen....

Anonym sa...

Hur var det dom sa i fem myror är fler än fyra elefanter, fel fel fel. Eller hur var det?

Gåta nr 1 får nog anses som klar. Klart att man rodnar när någon kommer och drar ut slangen...

Vad det gäller den andra gåtan så kan det vara rätt men, det kommer en annat förslag i morgon.

Gissa på!

Anonym sa...

Ett gångbart svar på gåta två är:
* Hon får ett nytt efternamn!

Hur tänkte du? Fy skäms...