tisdag 25 november 2008

Ligger vi efter?

Nej då det tror jag inte? Fast om målet är ett nytt inlägg varje dag - då ligger vi lite pyrt till. Men som vanligt så dyker det upp saker som så att säga prioriterar sig själv och då är detta en av sakerna som får stryka på foten.

Vi tar det lite kronologiskt, för ordningen skull.

Torsdag
Har bestämt mig för att bli politiker och motionera om att det ska vara förbjudet med trummor på hockeyarenor. Fy fasen vilken skit att behöva lyssna på detta. Konstigt nog verkar även TV ha tagit efter detta. För mig med nedsatt hörsel innebär det bara ont i kolan och noll koll på det som borde nå mina öron.

Fredag
Lugn dag på hundfronten men om jag inte kommer ihåg helt fel så blev det en springtur. Attans, jag är faktiskt osäker på det... Fast jag vet att det var en långpromenad på morgonen. Undrar vad vi gjorde mer?

Fast jag vet vad jag gjorde senare å dagen. Besökte västvärmland och förhandlade bil. Detta tilltag medförde att jag tyvärr inte kunde hålla starttiden på stan. 2 timmar sen med andan i halsen anslöt jag till både kända och mindre kända kamrater. God mat även om det kanske är dags att prova något annat. Det blev den engelska nationalrätten och till detta så serverades det något som börjar på G. Och det var det vi var, på G alltså. Kvällen avslutades med folkmusik och en stärkande promenad.

Lördag
Dåligt med sömn i natt. Sent i säng och upp tidigt. Visserligen är jag van men att skjuva på läggandet men det känns idag.

Sökdag idag. 5 ekipage som trotsar en kall nordlig ving med fuktinslag från sjön brevid. Tessan är fortfarande i löp och den väg vi slagit in på var ju lek. Skulle jag gå sist med tanke på hanarna eller skulle jag vara med att dra ett turnummer. Nu blev det samma sak. Nr 5 dvs. sist. Behöver jag nämna att Tessan hann med att vittja en ryggsäck på delar av belöningarna... De andra hundarna som jag figgade på och såg, skötte sig bra förutom en som passade på att smita en stund. Dags för förberedelser

När jag hämtade Tessan så tog jag fram bollen med en gång och satte igång och leka med henne med hjälp av bollen. Vi tog god tid på oss och lekte hela vägen från bilen till rutan. Detta kallar jag åtgärder före körning. Det nya idag var att figgen fick med sig 2 stycken bollar ut. En att ge Tessan när hon hittar figgen, en att ge henne vid påvisningen. Började ed tomslag och jag hade bestämt mig för att hon skulle till ett visst ställe. Det var lite svårt att få henne att gå mot vinden men jag, och hon, visste ju att ingen låg där men hon skulle dit. Löste sig efter några försök. Visst ja, det var bara jag på stigen som hade godis, kan vara viktigt att komma ihåg. Därefter så var det dags för att skicka ut en figge. Detta löste hon lika galant som jag hade hoppats på. Och lika med nästa, och nästa och nästa. Dessutom visade hon upp en stolthet när hon fick bollen ute hos figgen som inte jag sett tidigare då vi använt smaskens. Vi har ju redan dragit in mat för en annan jycke så detta kanske är bra? Vi får se.

Att jag sedan körde rapport med en "banlyst" sökkamrat tror jag ingen uppmärksammade. Fick ihop 7 skick från mig utom synhåll och varje gång kom hon tillbaka. Kvalificerad tjuvträning med andra ord...

Betyget lyckades jag villa bort i samband med utvärderingen. Konstigt att ingen uppmärksammade det? Men kylan hade börjar göra sitt med oss. Håll i er, det är inte en 8:a, inte en 9:a utan en 10:a. Visst en massa snack var det men vadå!

Vill också passa på att skänka en tacksamhetens tanke för bistånd med persedlar som glömdes, tack!

Någon som kommer ihåg vad "åkerspöket" gjorde?

På kvällen var jag bjuden på fest. Nicki fick semester från mig och Tessan hamnade i buren. Om antal trasiga glas är måttet på en trevlig fest så var tvivselfaktorn mycket hög. Rekommender "lösvikt" med Robert G.

Söndag
Illa med sömn igen. Axeln var väldigt besvärlig i natt. Ute på långpromenad med Tessan där hon fick vara lös. Tyvärr inga bollar eller godis i fickorna. Slutade med att hon stängde av omgivningen och ägnade sig åt annat icke önskvärt. Betyg 0. Nära nytt namn, igen!

Måndag
13 km spring med båda. Tessan lite strulig till och från. Det ska bitas i linorna och det ska stretas emot. Svansen rakt upp så du käre läsare borde kunna tala om vad hon håller på med...

En liten rolig episod inträffade på kvällen i samband med rastning. Tessan bajsar och jag ska precis ta upp högen. Innan jag hinner göra det så puttar Tessan snö från sidorna över högen med nosen. Detta beteende har jag aldrig sett i samband med rastning men i andra sammanhang. Fan, är det en katt jag fått? Det skulle ju kunna förklara både det ena och det andra, eller hur?

Idag
Bara lite korta rastningar under dagen. En lägre promenad på em. Nästan ingen träning. hundarna är väldigt lugna och blida. Fast Nicki har lärt Tessan den magiska konsten att äta snö. Om det tycker jag inte.

Ikapp
Tror jag vi nu är. Tyvärr är det nu mildare luft på väg. I morgon får vi plocka fram handdukar och börja torka igen. Tråkigt tråkigt. Tänk, några centimeter till och närmaste golfbana hade fått vårt besök...

På tal om sök så leder nästa veckas resa till Nytorpsstugan 10.30 på lördag. Vart är den? Bra fråga men det är läge för korvgrillning så ta med...

Ha det bra, är nog tillbaka i morgon!

Klappa hundarna

Inga kommentarer: