måndag 10 november 2008

På tal om att rodna

så har Tessan börjat löpt, igen. Det är ju bara knappa 5 månader sedan. En annan är ju bortskämd med Nickis 8 månaders-cykler. Misstänker att Nicki går igång också, det gjorde hon förra gången.

Kom att tänka på en rolig historia eller rättare sagt en del av en historia. Det jag kommer ihåg är packa och dra. Dra är vad Nicki gjort på våra promenader idag. Attan vad bråttom det är till allt. Synd att det är såååååååååå dåligt med den vita varan. Tror faktiskt att hon kommer att gå bra även i vinter. Hon visar upp en vilja som jag aldrig sett hos henne. Beror säkert på att Tessan nu är en del av familjen. Det om det.

Annars då? Slött så in i bänken. Igår tänkte jag att springa med vovvarna men det började regna. Idag så tittade jag på kläderna men valde en kexchoklad istället. I morgon ska det bli, om det inte är något annat som dyker upp. Dålig karaktär måhända?

Har blivit behandlad av en person i utbildning idag. Läste i nätupplagan av Aftonbladet om något liknande. Där slutade det med att den behandlade slutade som ett kolli med hjärnskador. Tur att det bara var suturer som skulle tas bort. Såg bra ut på utsidan, varför är det då fortfarande mindre bra på insidan? Så för att knyta ihop säcken med Nickis drag och min axel är det väl bara att inse att vi har ytterligare en säsong som går till spillo, den tredje på raken. Och därmed är ju hennes karriär över. Låt oss hoppas att Tessan kan axla (roligt va?) manteln!

I morgon kommer svaret på gåtan, missa inte det!

Ha en god kväll och klappa hundarna extra mycket i morgon!

Inga kommentarer: