torsdag 6 november 2008

Hallojs cowboys...

Denna lite udda titel vet jag inte vart den kom ifrån men den får hänga med iaf.

Har lagt en liten (lång?) kommentar till gårdens inlägg, passa på och läs den...

Roat mig med kloklippning idag. Gick alldeles utmärkt. Mest bekymmer med den gamle faktiskt. Verkar vara någon klo som fått sig en törn? Tessan kryp gladeligen upp i knät och drog bara undan tassarna typ 250 gånger men det är faktiskt en framgång...

Vintern är nu här på allvar. Varför då da, kanske du undrar? Jo, nu har fästinghalsbanden förpassats till sitt vinteride. Så nu är det bara att hålla tummarna för att de små krypen också valt att gå i dvala.

Långsspringning med båda hundarna idag. Blev lite drygt 1 timme och 15 minuter. Däremot vill jag inte att någon frågor hur långt det blev. Vet inte vart det där med fart tog vägen?

Har dessutom tränat lite idag. Platsen gick helt ok. Långa inkall med läggande likaså. Ja om sanningen ska fram gick det över långt förväntan. Roade mig med att få en hund att utföra olika saker utan kommando. Svårt att låta bli att förundras men vad snabbt hundarna ställer in sig till/mot nya förutsättningar. Något att tänka på när det kommer "grus i maskineriet".

Återstår bara en liten kvällsrepa innan denna dag är till ända. Och inte ser jag vintern i antågande på någon av alla de sajter jag håller koll på. Tror att det är fel på de flesta... snart kommer den och då - blir allt mycket ljusare, eller hur?

Chipp på er, som vi säger i värmland. Tack för detta tunga arv Bengt Alsterlind.

Ge de håriga en klapp, det kan de behöva!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur långt sprang du/ni??????????

Anonym sa...

från örjan till the bitter end!