torsdag 13 november 2008

Nu har jag gjort det 2 gånger!

Sprungit alltså. En vända i tisdags på lite drygt en timme. Blev väl en 12 km kanske. Och så har vi varit ute idag. Ungefär 75 minuter tog 16 km. Har bråkat med Tessan som har bråkat med alla hundar vi möter. Det är inget bra. Fast mest arg blev jag när vi var nästan hemma. Det upptåget slutade med framstupa sidläge för damen i fråga. Vad hon gjorde? Hon bet där hon inte borde bita... Det borde dröja innan det händer igen. Ja, jag ska ju inte springa mer idag i alla fall, kanske i morgon.

Annars är det lungt. Tessan löper och har roat sig med att käka upp 2 bindor. Dom har inte kommit ut såvitt jag har sett men dom kanske förintas när dom hamnar i magen. Nicki verkar inte gå igång. Har inte riktigt bestämt mig för om det är bra eller dåligt - än.

Idag har jag gått igenom en HP som inte riktigt ville vara med. Allt ifrån viss rengörning, det var en del damm i den och om du inte haft isär din så kan det vara en bra idé - passa också på att köpa en burk med komprimerad luft (Biltema) och blås på rejält, till att uppdatera, skydda och justera. Nu är det bara att hoppas att det funkar på hemmaplan också. Kan kanske vara lite strul med internetleverantören, vad vet jag - inget, fast att HP'n är okey vet jag.

Gåtan ja. Skriver in ett svar den dag det gällde. Strax gör jag det. Kollar just nu på Pia och Britta, ja hundarna då. De slaktar ben. Dom var nöjda med husses tur till Granngården och med det som införskaffades. Hittade även en grej till lillhusse som vi ska prova på lördag...

Sitter och tänker på något sött men denna gång är det inte kexchoklad utan något helt annat. Tårta är också sött, det var länge sedan nu...

Ska sätta en slant på vinst ikväll, tror jag?

Ha det gott, igelkott! Har jag lånat från ett barnprogram...

Vi gör det i morgon va? Ler när vi klappar hundarna, såklart!

Inga kommentarer: