fredag 19 september 2008

Stora höstdeppet

har nu infunnit sig. Grått och trist och inte har jag lust att träna vare sig mig själv eller hundarna idag. Dessutom blev det förlust igår dock i sudden med 3-2, men hallå, skärpning!

Idag blir det bara en liten kortis till inlägg dessutom tidigt medan man är vid sina sinnens fulla... Nu skojade jag bara, eller vad tror du?

Ska ta en liten kissrunda med djuren och äta en bit, kanske. Sedan blir det mordkommissionen. Gillar fortfarande den serien. Är nu framme på dvd 8 av 11 så vi närmar oss slutet på detta. Synd, det är klart sevärt. Vilka problem alla har mitt bland alla mord och annat elände. Johnny har varit med en polska, IP bara ler, le Cour är synsk, Fisher har skilt sig och hittat nytt, Ingrid gick på en mina men drog fram en joker ur bakfickan, Gaby sörjer sitt döda barn och Ulf är nog helt ute och far. KOLLA, du kommer inte att bli besviken!

Så, vad gör vi i morgon då? Tjurruset, bio, träna hundar, badhuset, utställning, skjutbanan eller något annat eller varför inte alltihopa? Vi sover på saken och så bestämmer vi oss i morgon. Det verkar vara klokt då jag både känner och inte känner för det jag räknade upp ovan. Kanske en svamptur? Jag missade att berätta om att jag tränade Tessan på att leta kantareller förra helgen. Det gick jättebra - det gick till och med FÖR bra. Hon letade upp dom som avsett men sedan käkade hon upp dom. Känndes lite snopet att komma fram till svamparna och att dom då var avknaprade jäms med marken...

Skål ta mig fan som Jacob Dahlin sa i TV'n en gång i världen. Trevlig fredag!

Smile och glöm ej de lurviga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skål på dig själv. Har samma problem som du gällande svampletande jyckar. Men mina gillar mest trattisar. De gula får stå kvar...