onsdag 3 september 2008

Det blev inget ligg...

Nu pratar jag om hundträning och inget annat. Fastnade i KR's au allt för lång tid för att hinna något innan mörkret sänkte sig över nejden. Lite problematiskt att förena min önskan att påverka och min önskan att utveckla min hunds alla förmågor. I normalfallet är det inga problem men när dom inträffar vid nästan samma tidpunkt - är det svårt att få till det.

Har ett mycket dåligt (hund)samvete idag. Har mest roat mig med att laga tak (nej förebygga heter det), städat, slängt gammalt skräp på tippen, gråtit för den tråkiga utvecklingen på börserna, försökt att kontakta Telia (ha aldrigt något ogjort med dom - ett hett tips för det går nämligen inte), skrivit en invändning och skickat per brev (bara en sån sak), ätit Norsk fisksoppa med massor av räkor i och med gott bröd med präsost på osv. Alltså väldans bra förutom att hundarna försummats, därför går jag en tur nu och skriver lite till om en stund...

Strax tillbaka ->->->->-> lång promenad ->->->->-> mörkt och blåsigt ->->->->-> tillbaka!

Jag har en valp, jag har en valp, jag har en valp, jag har en valp - uh, uh, uh, uh. Just som jag trodde detta var över så har det börjat om. Vadå, jo att jaga efter alla löv som inte har förstånd till att hänga kvar i trädena. Gissa om min arm är låååååång och värker som bara den nu? Låt oss hoppas att den håller annars vet jag inte hur det går. Hur klarar man sig utan armar? Att det funkar hjälpligt med en arm har jag provat på i snart 2 år...

Hur många gånger har du sagt "bra" till dina kollegor idag? Säkert mindre än till hunden - varför?

Klart att hunden ska ha en kram!

Inga kommentarer: