tisdag 2 september 2008

En snabbis

eller rättare sagt två. Har blivit lite draghundsträning idag. Provade lite nygamla banor vilket var riktigt roligt. Det var också roligt att Nicki, fortfarande tycker det är helt okey att springa. Hon har faktiskt gjort något (några) varv runt jorden om man räknar ihop allt. Är inte det enastående så säg! Roligt var det också att se Tessan springa exakt samma spår som Nicki gjorde fast cirka 25 minuter senare. Nosen i backen mest hela tiden. Hon är duktig i spår, också...

Det var inte roligt att mina ben verkar vara helt ur slag. Värk i benhinnorna och stannar jag ett ögonblick, för en hund som bara måste kissa, kommer jag knappt igång igen. Inte roligt att titta på klockan efter de sista 5 km, nästan 28 minuter. Men hallå, det är ju rena rama promenadfarten. Tur att jag inte mätte de första 5 km men inte var de så mycket bättre. Undrar om det är något skräp man går och drar på? Har faktiskt varit frusen flera gånger under eftermiddagen. Var det ett smittsamt virus ändå? Ser vi början på en pandemi?

Kanske man får kasta in handduken vad det gäller Tjurruset den 20:e och sikta in sig på en lite lugnare tjejmil där man inte behöver vara så manlig. Vet att jag är ute på djupt vatten nu men vadå... Om jag anmäler mig som Svetlana någonting, kan jag skylla vanprydande hårväxt på kosttillskott!

Hmm, borde nog radera detta? Rimmar väldigt illa med det moraliska inslaget höromdan. Men om det nu är så långt mellan hjärna och fingrar att de inte ens kommunicerar längre, kan jag behöva lite uppsträckning...

Nej gott folk, dags att prova med att knoppa in en stund. Det kan gå...

Kanhända det blir ett ligg eller två i morgon. Ler du eller blev det lite skämmigt nu? Jag pratar om hundträning alltså...

Ge dom en bra belöning, dom förtjänar säkert det!

Inga kommentarer: