fredag 26 september 2008

Full fart mot

helgen brukar Gert Fylking säga. Och idag så stämmer ju detta eftersom det är fredag.

Den lilla bedrövelsen står och piper i hallen för tillfället men har efter tisdagens röntgen skött sig relativt hyggligt. Gick på en mina i onsdags då jag, hör och häpna, tränade två pass den dagen. Det som var mitt på dagen fungerade jättebra och platsen kommer allt mer, görskoj. Det andra passet fungerade inte riktigt lika bra. En trolig orsak är att jag väldigt sällan kör två pass om dagen och att dom oftast är mycket korta. Så nu blir det att dels köra flera pass om dagen dels utöka i tid träningens längd. Det är inte rimligt att förvänta sig att allt ska fungera utan att man tänker på dessa delar, eller hur? Är ungefär som när vi är ute och springer, man börjar inte med att springa en timme utan mycket kortare tid som succesivt utökas.

Gårdagen innebar mycket med promenader eftersom bilen var på service. Jag kan lova att bilen gillade det då husse (kan man vara det till en bil?) slarvat lite med det också. Inga allvarliga fel hittades men jag överväger att få centrallåset i ordning igen. Problemet är att det kostar 3 700:- och det vet å katten om det är värt. Fast å andra sidan det kan ju räcka med att man missar att låsa en gång så kostar det ju mer. Vi får se!

Men jag hann med mycket igår, 2 långpromenader med hundarna, 2 halvlånga promenader också, en timme på motionscykeln i vanvettigt tempo, lämnade plasma och utökade sedan hushållets glasuppsättning med trendiga motiv av Lasse Åberg för poängen man tilldelas för besväret, att jag dessutom hann med att städa och tvätta samt en hel del till tyder på en tillfällig aktivitetstopp. Hoppas att den håller i sig...!

En märklig sak hände mig i samband med att man tog bort nålen i armen. Alltså då jag lämnat drygt 7 dl plasma. Man tar bort nålen, lägger dit en tuss som jag trycker på i ett par minuter varvid ådern läker av sig själv. När den biomedicinska analytikern (vilken titel va?) ska lägga ett litet förband och tar bort tussen - vad händer då? Jo, det sprutar blod rätt ut armen i högan sky. Vad var det jag tänkte på, kan man fundera över, som fick blodtrycket att stiga så till den grad att detta hände? Jag utlöser ingen tävling utan får rannsaka mig själv. Kan det varit det perfekta söket av Tessan eller var det någon ny dumhet från hennes sida måhända eller var det något helt annat?

Idag är det stängt på dagis så då blir det stora lekdagen istället. Tyvärr är inte vädret det bästa men det kanske ändras. Har faktiskt tänkt på glass men men.

På tal om väder så har jag konsulterat mina källor och de är lite svävande än så länge men det talar för att söklägret nästa veckoslut blir blött. Någon enstaka millimeter på fredag och 14 mm på lördag, söndag var allt för osäker ännu enligt mina orakel. Återkommer med kontinuerliga rapporter om utvecklingen.

I morgon ska vi på kalas. Det brukar innebära tårta. Undrar om det blir tårta även på söndag?

Varför är det ingen som säger "hopp och lek" till oss? Hm, försökte att knyta ihop detta med att det var fredag men den kändes inte helt hundra. Men, du förstod nog hur jag menade iaf...

Idag gör vi det med ett leende, glöm inte klappa hundarna!

Inga kommentarer: