torsdag 18 september 2008

På nytt sätt och på känt ställe

Dagens appell hörsammades av de närmast sörjande. Men men det är som någon svarande "arbetet tar för mycket tid av fritiden"! Kan man så kan man det är inte mer än så. Men träningen blev jättebra och jag är supernöjd med vad vi lyckades med under kvällen.

Dagen plats var N:a fältet, Karlstad. En välkänd plats för många manliga individer. Har själv tillbringat en del tid där under en period av livet. Det mest bestående minnet var när schemat sa skidåkning och verkligheten sa något helt annat. Det var ingen som hade bakhalt kan jag lova och ingen hamnade heller på glid, om du förstår hur jag menar... Detta hände för knappt 30 år sedan så idag kan man bara skratta åt eländet.

Åter till idag. Det finns ett jättefint inhägnat område som man inte får passera under träning kan man läsa på skyltar uppsatta på stängslet. Det var heller inte vår avsikt, därför blev det en utmärkt plan att träna på. Målet var att fortsätta stärka, ja styra då, upp ställanden - sittanden - liggande - stanna kvar samt inkallningar. Dessutom var tanken att vi skulle leka in kongen allt mer och kanske, få den lille att koma tillbaka med den. Vi lyckades i det mesta och snart så kommer hon att komma tillbaka för en god dragkamp med kongen.

Vi lade också plats och även om jag fuskade med att binda kopplet i en stolpe, ja man vet ju aldrig vad Tessan kan hitta på, så funkade även detta jättebra. Vi hade turen att få 2 cyklister som kom cyklandes mellan oss och hundarna... och dom låg kvar. Det trodde du inte va?

Sedan var jag testledare en stund och efter några tips och idéer så var det en liten herre som gick som ett ljus...

Sedvanlig fika när skymningen började lägga sig över oss. Fick prova något nytt, "finska grisar". Var som munkar med äpplemos i - helt okey. Sen var man tvungen att prova på hembakade bullar och för att göra fikat komplett så skickade jag runt hembakade kakor, fast dom kom från Willys - men det får vara vår lilla hemlighet. Tror ingen märkte att jag narrades... Tackar så mycket för det lilla extra som man egentligen borde låta bli, tack A-M och tack L!

Föresten har roat mig med en långpromenad idag dessutom. En och en halv timme i skogen känns gott men jag frös som attan etersom det behagade regna lite, lite till och från.

A-M föreslog att jag skulle titta förbi på utställningen nu på lördag. Kanske det, vi får se men Hannes och jag har ju redan kollat in Värmlandshoppet (den stora agilitytävlingen) som gick i sommras, så varför inte.

Ska nu bara försöka få in lite kort från promenaden också så får det bli natten sen.

Jag ler, ända uppe ifrån öronen, man kan ju undra varför? Vad gör du?

Klart att hundarna ska ha en kram idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att träningen ger resultat, kanske snart daxs att prova på en träningstävling!!!!! Dom där finska "sakerna" verkar populära..........
Ha dä

Anonym sa...

Kan det vara den finska sisun? Även i Färjestad BK är det populärt med finska "saker"!

Träning låter bra, tävling får vi vänta med eftersom vi åker på karens om 28 dagar räknat från tisdag. Så vi klarar oss 1 månad till men sen då? Ja just det, då kan jag skylla på min egen operation...

Än kan mycket bli fel... därför väntar vi alltså ett tag till med att träda fram i "rampljuset"... Men, det är bara en fråga om tid! "Rom byggdes ju inte på en dag", som bekant!