fredag 25 september 2009

Sista rycket?


Hallå där! Har kollat med av vad väderspåmännen/kvinnorna har att förtälja. Det är nu en allt entydigare bild som framtonar. Troligen är det, denna helg, sommarens sista framstöt. Kan bli upp mot en 20 grader. Gott va om man har tänkt sig att vara ute i det fria och kanske fria...vad vet jag? Till veckan är det kalluften som börjar röra på sig. Läste att man slagit nytt rekord på Grönland med -46 grader. Stationen hette Summit någonting har jag för mig. Man har dessutom börjat prata på allmän nattfrost och från mitten på nästa vecka kan ett första höstoväder vara under uppsegling. Så, det kan bli mössa, vantar och långfrillor på till nästa helg. Jobbigt va!

Annars är det lugna fisken. Tränar, nej fel uttryck, rätar till en sak och får 5 andra och betydligt värre på köpet. Kanske bättre att sitta och dricka glögg? Kan inte ens lägre köra med "if you don't make it - fake it!" Bara att kämpa på och hoppas att bitstocken på avstånd (läs utanför plan) gör underverk. Fan vet...

Har hoppat in i en ljudbok, Kepler, Hypnotisören. Inga omdömen ännu men det är en jävla massa mord av lätt sagt, skum karaktär och en masa trasiga själar. Verkar vara en framgångsfaktor idag.

Vill dessutom, på nytt, uppmana dig käre läsare att kommentera. Kan ju se att du varit inne och läst och inte köper du väl allt dumt som står här, eller? Man behöver inte ens skriva vem man är men det blir lite roligare om du tycker till. Jag tål nog så det är inget du behöver vara rädd för. Har haft en livediskussion, ja en sån där mellan 4 ögon - så som man gjorde förr, med en läsare, om att det var så svårt att kommentera. Om önskan är stor, så skriver jag gärna en guide med pilar och annat så det blir lite lättare. Lovar till och med att den kommer att vara pedagogisk uppbyggd, vad som nu menas med det...

Innan jag slutar för denna gång vill jag bara nämna att jag igår besökte Swedish Tax Agency. Ja, vart fan är vi på väg egentligen när till och med statsmakten, dvs jag, måste profilera mig utåt? Visserligen var det ett givande besök med hiss upp flera våningar, utsikt över Karlstad och fika samt lite bra-att-ha-info men fortfarande är det näst intill omöjligt att förstå vad man borde förstå. Återkommer måhända i ärendet.

Hej hopp!

Inga kommentarer: