fredag 11 september 2009

Kortbyxor!


Hej igen!
Har du kommit över chocken som det förra inlägget gav upphov till eller blev du så förgrymmad att du ens vill fortsätta läsa? Det bestämmer du, för detta är ett fritt land där vi har enorma möjligheter och rättigheter att göra nästan vad som helst. Det är i sanning något helt otroligt egentligen. Tyvärr finns det människor som till fullo utnyttjar detta och ibland glömmer av att vi har en massa sociala strukturer och osynliga regler för hur vi bör anpassa oss då vi ständigt och jämt måste vistas i miljöer där andra är närvarande och då är det inte bloggar jag syftar på utan verkliga miljöer.

Just detta var vad jag låg och tänkte på under natten när min axel (eller om det är hjärnan) som höll mig vaken. Ibland hamnar vissa i situationer, ständigt och jämt, där omgivningen reagerar på hur vissa uppför sig i dessa sociala kontakter. Hur blev det så och hur försöker vissa få till stånd en förändring?

Vad vet jag? Detta är bara så som jag funderat. Alla kan ju inte älska alla här i världen men sams borde man kunna hålla?

Har ägnat en del tid åt att lära mig mer om hur rättsapparaten fungerar. Väldigt spännande och mycket mumbojumbo kan jag lova. Överklagande, tvist, stämning, advokat, jurist, förlikning, rättshjälp och rättsskydd är bara några saker som fått en större innebörd. Tror att jag ska skriva mina memoarer från och med mitt skadetillfälle och framåt. Kan lova att det är många som kommer att framstå i en helt annan dager än vad de själva vill. Vill dessutom tillägga, innan jag avslutar detta spår (ops, hund mitt i allt!), att jag har "mycket kött på benen" såsom minnesanteckningar, ljudupptagningar m.m. Faktiskt skulle detta kunna bli väldigt intressant att visa upp den sida av verkligen som, gudskelov, relativt få råkar ut för. Hm, man skulle kanske ta och kontakta ett förlag?

Hund!
Var och besökte en närliggande brukshundklubb igår. Finfina nyklippta gräsplaner. Tränade lite med Tessan men men, hur bra gick det då? Gick upp på platsen. Hur skoj är det då? Däremot är hon duktig att springa efter kongen... Jag har sagt det förut och säger det igen, hon är bra på att springa om hon själv vill. Och vill det gör hon men då är det inte springa jag syftar på utan hennes försök att trycka upp babianrumpemusen (den är stor kan jag lova) i Nicki's åsyn. Hon måste ha fattat helt fel och han som skulle kunna stå för insatsen han går och lägger sig och fattar inte ett dugg. På tal om han ja. Igår så strukturerade vi om hur hjärncellerna ligger i hans skalle. Det var Nicki som ordnade detta. Hon satte igång att jaga honom några minuter och när han började bli lite sliten och bara orkade springa rakt fram, rammade hon honom bakifrån. Detta fick till följd att han tumlade runt, säkert, minst 10 varv innan han avslutar med att fara upp någon meter från backen och sedan gjorde han det som Fugelsang tänkt sig, nämligen att ansluta till moder jord. På vingliga ben och med en allt annan än stadig blick reste han sig upp. På vägen upp till hemmet började Tessan2 att agera. Han hängde i kopplen och morrade och drog för första gången i sitt liv. Själv blev jag lite sur på Tessan och sade till henne att låta bli innan jag förstod hur det låg till. Hon brukar nämligen ofta hänga i kopplen, morra och dra. Så nu har jag två som är fria från förstånd...

Nä, det ser mörkt ut men nu kan väl bara saker och ting bli till det bättre, kan man hoppas. Nu ser det ut som om jag behöver gå ut och rasta dom små liven (läs dårarna). Även om man är lite vårdslös i skriften så älskar man ju dem faktiskt!

Så till rubriken. Vi har ju fått en återgång till finväder och rätt höga temperaturer några dager. Om det nu hade varit i juli skulle alla gått runt i kortisar och t-shirt. Men har man läst i kalendern att det är september är det jeans, tröja och gärna jacka som gäller. Gissa om man får många kommentarer för hur jag valt att möta vädret de senaste dagarna? Man kanske skulle gå så här ett tag till bara för att få lite mer reaktioner?

Provade spikmatta igår och då talar jag om riktig spikmatta fast spiken var av plast. Inga larviga små rosetter i plast här inte. Hur det var? Prova själv vet ja, det är fräckare än man tror. Det ska bli en stund till på den när hundarna varit ute.

Å så håller du dig nykter i helgen. Tror redan att du denna vecka är uppe i de 14 enheter (9 för kvinnor) som är max innan du hamnar i riskzonen för att få alkoholproblem. Om du är mellan 20-29 år! Å där är vi väl hela bunten?

Skål!

Inga kommentarer: