torsdag 28 augusti 2008

Snart

är det jubileum men inte riktigt ännu. Först måste vi ordna detta lilla inlägg. Idag har vi fått omvärdera en del saker. För det första så har jag nu på bild (se bredvid) att Tessan faktiskt kan läsa. Ja, visserligen bara en karta men det kan vara svårt nog.

Nicki är mer eller mindre frisk. Då Tessan hoppade upp på en mur, cirka 1.5 meter hög, dröjde det inte länge förrän Nicki också hoppade upp. Vår lilla dans (Nicki och min) slutade tydligen bra då. Detta får mig att minnas en gång då jag skulle dansa. Tror det var dansen eller om det var låten som hette lambada eller något liknande. För det första så håller jag med Magnus U i denna fråga, dvs "jag dansar aldrig nykter". För det andra så brukar jag inte ens dansa när jag är onykter men i just detta fall frångick jag mina principer. Detta tilltag slutade med en knä på danspartners fot vilket resulterade i sprickor i foten och ont och kryckor och... Skulle tro att det är slutdansat för min del men, man vet ju aldrig...

Att Tessan är en orolig själ har sina sidor. Nu säger jag inte det i någon negativ bemärkelse utan bara som ett konstaterande. Det har inneburit att hon inte alltid får vara lös inomhus. Utan ibland måste hon få hjälp att hålla sig på en plats. Ibland i buren, ibland i koppel och ibland lös. De två förstnämnda är perfekta för då lägger hon sig och sover vilket hon då inte gör om hon är lös. Men vi jobbar på det och idag har hon legat bredvid mig och sovit i köket medans jag sysslade med terapiarbete. Sedan har hon tuggat ben. Därefter var det full rulle på att få igång Nicki för att få till ett race. När hon gick bet med det slog hon in på linjen som jag berättat om ett par dagar. Men vart tar man vägen inomhus för att undgå en frustrerad husse? Jo under sängen såklart. Men jag ropade på Nicki och gosade med henne en stund, vem kom då framkrypandes? Efter detta så kröp Tessan upp i knät då jag försöker skriva detta, så det har blivit flera långa avbrott.

Nej nu är det dags för kvällsmat för de fyrbenta. Själv är jag inne på ost, kex och vatten (vad trodde du?).

Undrar vad som händer då Tessan ska rastas om en stund. Kanske får vi en dag utan dumheter?

Le, ibland är det rätt skoj med det mesta!

Och klappa hundarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske nästa grej, GPS för hundar. Håller med om dans, titta bara på Lets Dance så många skador det blir.
Syns till helgen