torsdag 14 augusti 2008

Snart så är det vinter!

Och då ska man ha hundar som drar. För att få en hund att dra kan man ju alltid börja med att löpträna. det har vi gjort idag (läs i förmiddags). För att få den rätta vinterkänslan ska vädret vara lite småbesvärligt, eller hur? För oss innebar det idag att efter cirka 25 meter började det att regna. För varje ny kilometer ökade regnandet till det dubbla. När jag efter ett gott antal km slutade var det med andra ord skyfall. Till min tröst insåg jag att det inte är skyfall så ofta på vintern, vilket gav mig ytterligare ett skäl att ÄLSKA vintern.

Hur gick det då?
Ja Nicki knäckte jag efter lite drygt 3 kilometer men hon fortsätter att springa, dock är det inte så mycket drag då, utan mest "ute och springer", om DU förstår vad jag menar. "Skatan" (Tessan alltså) överraskade mig på ett positivt sätt idag. Lite drygt 2 km uppförde hon sig som en riktigt (drag) hund. Det var till och med så att jag fick hålla igen då det faktiskt gick så fort att jag, möjligtvis, skulle kunna krokna i slutet. Låg nog på 3,30 tempo/km och det klarar jag inte så många km. Men säg den lycka som varar, hon kom på att det var mycket roligare att kampa med husse genom att hänga i linan och låta husse dra...

Efter detta var det bara tråkiga korta promenader utan träning av andra typer. Husse roade sig med att lämna plasma och att fördjupa sig i fröken (tror jag att hon numer är) Läckbergs senaste, Sjöjungfrun. Hon börjar på att bli rätt förutsägbar. Någon dör, sedan dör någon mer, kvinnorna i boken gnäller på både det ena och andra och männen, kan vara bra att ha ibland... och som den röda tråd ligger det någon oförrätt som drabbat någon för länge länge sedan. Ofta är det hemskt tragiska upplevelser och trasiga människor som allt utgår från. Men, hon är fortfarande hörvärd (eller läsvärd). Har du inte provat på ljudbok så rekommenderar jag denna bokform. Man kan enkelt trolla bort en bilresa på ett par tre timmar.

I möra får vi se om/vad det blir. Kanske korv- eller varför inte blodpuddingmetoden. Snart har jag måhända lite hyfs på henne.

I'll be back!

Cheese, och lite klapp på hundarna - tack!

Inga kommentarer: