lördag 16 augusti 2008

Ja, då sitter man där igen...

och ska summera dagens händelser. Eftersom jag bara kissat tidig morgon och gått en sen långpromenad med hundarna, så ...

Tessan:
Ingen aning om vad hon gjort eller inte gjort idag mer än att hon passade på att käka upp en hel chokladkaka innehållande Marianne. Så nu går hon väl och avlider det" kräket", fast jag inte ens är arg på henne just nu. Vilket antiklimax...

Nicki:
Inte heller i detta fall någon aning om någonting men hon kryper säkert ned under täcket om en liten stund.

Söktävlingen:
Ömsom vin, ömsom vatten. Har upptäck att enkla (korta) figuranter kan förstöra för vem som helst. Ska det vara så attans svårt att lita på sin hund? Då det gäller planlydnaden fick jag ta del av ett bra framåtsändande. Ingen "ståpäls" men full pott blev det. Kollegan tyckte inte det, säkert med all rätt.

Livet:
Tja, helt okey idag men i morgon kommer jag att bli svett.

Obesvarat:
Barns förhållande till att hantera nattliv?
  • Hm, vi har väl alla, mer eller mindre, behövt lite hjälp med att hitta rätt
  • Hellre får Frölunda vinna SM-guld än att det händer igen
Stökiga hundar!
  • Vad gnäller vi om? Det finns de som verkligen har problem
  • Det är kanske dåliga träning ibland...
Nu lägger vi oss ned och inväntar... morgondagen. Finns en risk (eller möjlighet) att vi går off-line under en tid framöver (stor del av veckan). Men, om gud vill och om maskinerna håller/fungerar, är vi måhända tillbaka om ett tag.

Le (det gör jag, även när jag springer) och glöm inte hundarna!

Inga kommentarer: