söndag 10 augusti 2008

En sån dag!

Morgon och kväll!
Ja, nu skriver man för andra gången idag, till och med tredje eftersom jag skrev en kommentar till morgonens inlägg förut.

En händelserik dag där man slits mellan hopp och förtvivlan. Hm, ibland blir skrivningen mer dramatiskt än vad det var avsett fast å andra sidan är den inte alltid så dramatiskt som den skulle behöva vara. Vilket då medför att man kanske måste fundera på hur det nu är i detta fall?

Hur det nu än månne vara med det så har det varit sökträning idag. "GÖRSKOJ"! Regnade det? Det går bra för gänget nu, bara bra betyg för hundarnas arbeten. Här är dagens betyg, 9-10-?-9,5-9-9. Fast då är inte hänsyn taget till att vi kanske borde utgå från ett lägreklass-upplägg. Var och en sätter ju betyg utifrån det man tränar på, tror jag?

Jättebra arbete av alla hundar, tycker jag! Även av min, nästan så jag kan tänka mig att ta tillbaka "skatans" riktiga namn. Men jag avvaktar några dagar först...

Hur stor är sannolikheten att man, mer eller mindre, får 6 när det är sök? Vet inte vilken gång i ordningen det nu blev så här igen men det kanske är något magiskt. Men det innebär samtidigt att man väga sina funderingar utifrån hur andra hundar jobbar så - för mig är det helt ok med 6. På tal om (vitsigt va (tal)?) om sex så ska man tydligen ligga på apparaten... Undrar hur en utomstående uppfattar vad som här skrivs?

Själv jobbade vi med att ha vardagslydnad i skogen. Fungerade bra, kanske mest tack vare blodpudding men tror också att våra dispyter och handgemäng bidragit en del. Sökarbetet ganska bra, lite grunda slag till och från men då hon borde vara trött och "fuska", sista figgen, drog hon till med typ 100 meter rakt ut... Påviset är alltid kanon, kan man inte tävla bara i påvis? Tror att vi skulle klara oss bra i SM avseende denna del. Rullen kommer inte med in till stigen men en viss utveckling kan skönjas. Har säkert glömt en del då jag nu är attans så trött men det får vi komplettera med i morgon.

På tal om sök så drog vi upp lite delar om det tänkta lägret. Passa på att skicka ut detta till hemmaklubbens ekipage men, det visade sig att klubben har bjudit in en föreläsare denna helg så man tackade nej. Men fick också förslag på folk från Hällefors och Hammarö. I värsta fall får vi köra själva...

I morgon gör vi det, va?

Klappa hundarna också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk va roligt när "burken" funkar, man kan skriva när man vill. Har "skatan" fått tillbaka sitt rätta namn????

Anonym sa...

Telefonen går ju men datorn är bättre.

Nej ännu har jag inte återtaget det tidigare namnet, men vänta... Jag skrev hennes namn idag när jag använde telefonen. Var nog bra att vi hade lite semester från varandra.