tisdag 16 juni 2009

Inte en, inte två utan tre

pass blir det idag. Ett på fm som gick väldigt bra. Hon blir allt säkrare på att både ligga kvar och stå kvar tills husse är tillbaka för att avsluta momenten. Linförigheten sisådär men det går åt rätt håll. Har visat henne hur man ska avsluta momentet inkall. Hon köpte min lösning, måste vara bökigt att alltid springa på mig?

Pass två blev på Sörmon. + 19 grader och strålande solsken. Tittade på min klocka och upptäckte att min tid (den officiella) från i lördags var ok. Tydligen kan jag inte se skillnad på 6 och 5... Nicki fick gå själv med mig den första rundan. Hon gjorde, som vanligt, väl ifrån sig. Låg på 5 minuters tempo per kilometer så farten var ganska låg men pulsen låg mellan 180 och 185. Gissa om jag tycker att det kan få bli vinter - NU! Sedan var det dags för Tessan och sprintern. Trodde dom skulle springa benen av sig men nej då. Det skulle kissas, det skulle bajsas och det skulle strulas. Enda gången de samarbetade var när vi närmade oss vägen och trafikljudet tände Tessan, då gick det undan. Sprang ikapp en rottis som dom tänkte ge en match men som tur är höll linorna.

Jag kan inflika att vatten smakade gott efter löpturen/turerna.

Pass tre kommer att bli ikväll och då är det framförallt apportering och hopp samt platsliggning som ska tränas. Det vore väl fasen om inte detta skulle bli bra?

Efter astmaproblemen i spåren och efterföljande toknysningar nu, skulle jag helst gå och lägga mig. Tyvärr slutar näsan inte att rinna för det och nysningarna kommer säkert att pågå ett par tre-fyra timmar till.

Om 5 dagar går vi åt rätt håll!