onsdag 21 januari 2009

Mitt i veckan!

Här ligger vi lågt. I och för sig blev det en runda i spåret igår. Det blev kort och det var ett tempo som inte är värt att skriva om men, ute var vi. Klippt klorna har vi också gjort. Tror jag har pratat om det en hel månad och med tanke på hur långa de var, var det nog mer än en månad jag pratat om det...

Avmaskningen genomförd. Hoppas att det blir något resultat av den. Annars får jag göra som jag blev rådd av MA, gå in på Apoteket och köp Kolla hunden. För omkring 300 kronor köper man ett paket där man ska ta ett avföringsprov och skicka in till ett labb. Sådan får man veta om man är gravid eller var det nu var man kollade? Stod och läste på förpackningen (/arna) när jag var i att annat ärende på monopolet igår. Det finns alltså fortfarande flera olika monopol i världens bästa land...

I morse skulle kameran varit med. Tessan står och tuggar ben för glatta livet under tiden som Nicki "sätter på" Tessan. Vem kunde tro att hon var sådan? Det var det ingen som sa, när jag hämtade henne för, snart, 9 år sedan. Tydligen så blommar hon ut sent... Kan tänka mig att det är nära till löp för den gamle med sådana beteenden samt att hon "trycker till" Nicki var och varannan dag. Fast, den lille verkar det inte bekomma något.

Hur som helst så är hon världens bästa Nicki i alla fall oavsett läggning... Hoppas, kära läsare, att du förstår att jag bara skojar till det. I min värld får var och en göra som den vill så länge det inte skadar någon annan...

Sitter och funderar över vad man ska prioritera i sitt liv. Eller är så så att man kan hinna allt. Förtroendeuppdrag, funktionärsuppdrag både tävling och mentalt, egen hund, familj, relationer osv. När ska man leva då? För inte kan det vara så att man lever genom att säga ja till allt och alla? "Sug på den du", som Leif GW Persson romanfigur kommissarie Bäckström brukar säga. Rekommenderar Linda -som i Lindamordet (2005) för den som vill lära känna Evert Bäckströms språkbruk lite mer ingående. Även de efterföljande böckerna, Faller fritt som i en dröm (2007) och framförallt i Den som dödar draken (2008), innehåller en hel del av Everts bravader. Har du inte provat på ljudbok så är dessa alldeles ypperliga att lyssna på. Vill du veta mer om Evert Bäckströms kvalitéer så kan man exempelvis söka på Wikipedia. Idag hänvisar till och med våra dagstidningar till nämnd källa, vem hade väl trott det för ett antal år sedan?

Oops, det bär iväg värre än att surfa på webben ibland. Detta problem uppstår eftersom själva konverteringen, från tanke och funderingar till denna digitala form, tar längre tid än för nya tankar och funderingar att gro och växa sig stora...

Dags att lägg av och lägga sig ned. Imorgon, är en annan dag.

Le, det hjälper!

Inga kommentarer: