onsdag 7 januari 2009

Det blev

både skridskor och lydnad dock inte samtidigt. Isarna ligger fina och tempen igår var lite mer behaglig än det var dagen innan den. Lite blåst kom det men helt ok. Beväpnade med skridskor, klubbor, boll och puck samt lite mer saker som behövs för ändamålet, intogs Mariebergsviken. Det var kanske ett 30-tal när vi kom och ett par hundra när vi var nöjda. Blev en tur rakt över och tillbaka och igen samt ett varv runt med lite strandhugg i vassen. Lillhusse belönades med Festis efter välförrättat värv.

Hem och lunch. Lyckades lura den lokala snabbmatsleverantören igen. Fast vi åt detsamma som brukas serveras där. Sedan var det full fart till Edsvalla för lydnadsträning.

Tessan fungerade helt ok efter ett allt för långt uppehåll. Lite snett och lite svårt att vara still men som sagt, helt ok. Men, hon gillade inte att sitta uppbunden och titta på. Tur att man kan låta bli att lyssna eller så är det min hörselskada som blir allt värre. Lillhusse lånade klickern och stod och klickade framför Tessan och hon bytte till olika ställningar och viftade på svansen och lillhusse tyckte han var jätteduktig...

Provade budföring med Tessan och hon gick bättre ifrån än till. Vet hon inte vilken hand som föder henne?

Därefter var det promenad med lösa hundar, typ 9 stycken. Mina juveler höll sig dit jag och lillhusse gick. Men när vi efter att studerat stenar som rullar nedför en grusgrop återkom till de övriga så fick Nicki ett riktigt rejält frispel och gav W en rejäl genomkörare. Detta upprepades flera gånger dessutom var det fanns andra som gillade att få en hackkyckling... aja-baja!

Lydnad och promenad avslutades, som sig bör, vid fikabordet. Jag vet någon som åt 3 bullar och någon som åt en herrans massa After Eight. På detta blir det ingen gissningstävling - för lätt! Tusen tack är på sin plats för fikat! Lillhusse fann ett set med namnet Perl. Jag hör fortfarande ingenting...

Behöver jag tillägga att hundarna inte gjorde värst många knop på kvällen?

Idag blev det en tur i skogen i selarna med en husse bakom som efter 500 meter började fundera på vart toaletten var. Detta fortsatte i 10,5 km till. Varför, det finns inga löv, mossan är allt för sträv och det är svårt att tvätta skidhandskar... Lyssnade på min Mp3 men har inte hört en enda (eller ska jag skriva ÄNDA?) låt.

Tessan skötte sig kanonbra idag både i själva springet som i möten i spåret.

Har beställt tid hos vet för Nicki. Nu är hon så tunn att en undersökning kan vara på sin plats. Men, frågan är om jag vill veta svaret?

Detta får räcka, har lite annat att dona med nu...

Le, alltid smittar det någon!

Inga kommentarer: