lördag 17 januari 2009

Inte bra

men bra mycket bättre är statusen på fotleden. Har haft en enorm svullnad och det är tur att man inte varit tvungen att gå ut i finskor. Joggingskor är en väldigt bra uppfinning på flera sätt.

Därför har det varit rätt lugnt under de dagarna som varit. Har i och för sig känt lite på lydnaden som verkar bli allt bättre trots att vi inte tränar detta. Konstigt? Fick lite inspiration när jag såg en videosnutt med lite IPO-lydnad. Det kunde man väl inte tro att man skulle gå igång på det?

Det fick bli ett litet löppass igår. Första km var snurrig, de efterföljande två fick jag dra hundarna (vad fan händer?) och de sista två fick jag hålla emot allt jag orkade. Ett mycket märkligt träningspass med andra ord.

Var med Nicki till en, för oss, ny klinik under veckan på något som kallades seniorkontroll. -Har ni varit här förut, frågade tjejen, damen, tanten, kärringen i receptionen. -Nej, svarade jag sanningsenligt. -Fyll i lappen då, var nästa uppmaning. När detta var gjort, personnumret ej ifyllt, blängde hon surt på lappen och sa -sitt ned. Efter en stund kom en veterinär och tog hand om oss och vi blev lotsade till ett undersökningsrum. Efter lite inledande samtal var det dags för att lyssna och att klämma och titta lite. Förutom stetoskopet kunde jag bett någon granne att göra undersökningen. Sedan kom det ett bekant ansikte in med lite utrustning för blodprov. -Hej xxxx, sa jag och tackade för senast. Tyvärr, för ansiktet, kom hon inte ihåg vart vi träffats och under vilka förhållanden men jag tror att det var ett av de mest pinsamma ögonblicken i hennes liv och inför en kollega också. Så det blev att annat bekant ansikte som återkom efter en stund för att ta blodprov. Hur det kan gå!

Efter en halvtimme dök veterinären upp och meddelade att -det strular med labbet, och bad oss vänta ytterligare en stund varvid han försvann igen. Till slut återkom han och meddelade att -alla proven såg bra ut. Vad som menas med det har jag ingen aning om och istället för att prata om det så fanns ju alltid möjligheten till -vidare undersökning exempelvis röntgen av mage och lungor. Det slutade med att han skulle kontakta oss om några veckor. Så var kontrollen klar och det var bara att gå till kassan och betala, få sitt kvitto och åka hem. På kvittot står det Blandras. Alltså, jag kan också ha dåliga dagar men detta är ju rent tjänstefel. Vad skrev jag på lappen? BV/Malinois är tydligen en notation som var obekant för receptionisten, men hon har måhända andra kvalitéer? Hon kanske trodde att BV stod för BorderVorsteh? Och då är det klart att det tillsammans med Malinois blir någon typ av blandras. Undrar hur en sådan hund skulle se ut och uppföra sig?

Min känsla och undran är, -behandlade man proverna överhuvudtaget.? Inte en siffra (värde) någonstans. Inte ens för blandrashunden Nicki... Kom att tänka på det gamla fina uttrycket krämare...

Nu ska jag ladda inför morgondagen och söket. Det blir nya upptåg och eftersom det kommer att vara en ny figge med så är jag förväntansfull hur Tessan tacklar detta. På tal om att tackla så får vi hoppas på en bra match idag. Blir väl förlust igen men hoppas kan man ju alltid. Läste någonstans att Elitserien är världens mest defensiva liga. Är det då konstigt att publiken sviker? Röster höjs för att minska rinkarna, inte blir det mer offensivt för det. Är det bättre att vinna med 1-0 än 8-7? Bredda målen och/eller ta bort offsideregeln så, händer det saker som inte defensiva tränare kan råda bot på...

Sist men inte minst så vill jag skicka en uppmaning till dig käre läsare. Det går bra att lämna kommentarer. Håll med, säg emot eller led mig in på något annat. Detta är ingen tidning utan ett väl fungerande forum, om man vill.

Hej hopp, ha det gott (säg det på skånska så låter det mer som ett rim)!

Glöm inte att klia de ludna!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den fotleden såg inte kul ut. Påvis över stock och sten imorgon är väl kanske inte att rekommendera.

Anonym sa...

I morgon går allt men man får kanske tänka på att värma upp sig själv också samt att ta det lite lugnt. Kommer att ha med ett bandage i "ryggan". Men om jag inte kommer ihåg fel, var det fler som redan tänkt på detta...?

Anonym sa...

B V= Bara Vanlig (hund).
Klart att dom vinner 4-2. Syns i möra.

Anonym sa...

Kan också vara Bästa Valet...

Anonym sa...

Eller omvänt, Världens Bästa (hund).........