söndag 26 oktober 2008

Nej inget 6 idag

för vi var bara 4 tappra som kom till dagens sökträning. Sandåsen var platsen och det vill jag lova, att där ska vi inte träna igen. Varför då då? Jo för att hundarna var bensäkra på vad de skulle göra för slag även om vi vänt stigen 90 grader vilket ändå är långt från Ebba Gröns 800 grader men ändå... Alltså var det inte de allra bästa förutsättningarna även om C varit vänlig nog att snitsla med färger som även vi defekta klarar av att se.

Min avsikt, trots smärtor och annat elände, var att hålla kontroll på Tessan. Jag skulle vilja att hon hörsammar mig när jag anser att hon gör fel, är borta för länge eller något annat upptåg som inte hör hemma i en sökruta. Det gick - inte alls bra. Får kanske skylla mig själv men lite missmodig blir jag då jag inte når fram till hennes vilja. Den är stor vill jag lova men tyvärr räcker det inte med den viljan det ska vara lite ordning också...

Jag är för tillfället ett litet, eller stort, kolli - välj det som käns mest bekvämt. Det innebär att man orkar inte så mycket. Därför band jag upp Tessan och Nicki en bit ifrån rutan. Vem eller vilka har stått och skallat under ett par timmars tid? INGA PRISER UTDELAS men gissa är ok! När det var dags för Tessan som nummer 2 var hon allt annat än i rätt sinnesstämning för sök. Så jag tänker just nu på en scen i Ice age 1 där man säger "skyll dig själv"...

Jobbet i sig funkar ju ganska bra för övrigt, ja riktigt bra när hon blir trött men jag ser ju att jag skapar en osäkerhet hos den lille, vilket jag borde skämmas över.

Ja ja, med alla minus och plus summerade landade vi på 7,5.

Sedan blev det fika och mina kamrater var nöjda med utfallet, 10-9,5 och 10. Nu fattas bara tårtan/tårtorna. Det går åt rätt håll med den "kladdige" och det kan vara så att det är belöningen (korven) som har varit utlösaren då det gäller blindningen. Lilla I gjorde också ett bra arbete även om också hon hellre ville göra slagen 90 grader åt andra hållet.

Vi var inne på att ha någon typ av djupdykning i utvärdering på alternativ plats i december. Flera fina förslag dök upp, allt ifrån Artist till Bishop. Just för tillfället är det mycket för de flesta, är det inte kurser så är det någon som ska bort eller som ska utbilda sig. Blir nog bättre när vi kommer fram emot senare delen av november. November är ju som bekant mörkrets månad men, om kung Bore gör det han ska blir det istället ljust och fint. Vi håller tummarna för det senare.

Själv passade jag på att fika en gång till. Några i vårt sökgäng höll på med sökkurs. Eftersom det var på hemväg så tog jag tillfället i akt att spana lite. Tyckte det var väldigt spännande att se hur snabbt, de små liven, hittade och överföll (nåja, trampade på) den utlagda figgen...

Har varit lite lågt ett tag eftersom jag opererade mig i onsdags. Inga problem att komma igång denna gång. Värre var det sist när det tog mer än ett dygn att komma igång. Har fragmentariska minnen av en puls som var ner under 30 och ett blodtryck som försvann... När personalen sa sätt dig upp så gjorde jag ju det, naturligtvis, och tuppade av i samma veva. Men nu var det inte det som var problemet utan smärtan. När jag till slut orkade ta mig till Apoteket sent torsdags em så visade det sig att man inte lagerförde min medicin. Om jag inte hade haft så attans ont så tror jag att damen i luckan fått hört något synnerligen syrligt. Det hann att bli fredag em innan jag till slut orkade ut till Berguven och till sist fick min medicin, men det var på nätt och jämt. Min Dr skrev ut 14 st av ett morfinpreparat. Den förpackningensstorleken fanns inte, vilket då innebar att jag inte skulle få någon medicin. Då sa jag något synnerligen syrligt och vips, så plockade damen (en annan dam mot igår) ur ett antal piller ur förpackningen. Tänk så bra det kan gå bara någon, helt plötsligt, får för sig att hjälpa kunden...

Nä ni gott folk, nu tar jag och gör som handelsresande Hårstam - ordinerar mig själv, och tar sedan kvällen. I morgon ska jag springa, inte för jag tror att det går men det ska jag iaf. Hoppas att lilllillhusse hänger på.

Jag ler inte längre men jag tänker att jag ska göra det.

Ge hundarna en bamsekram!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Inte va det så farligt med skällandet, kanske det kan vara min hörsel efter 35 år på ett sågverk!!!!! Kanske du kan pröva något annat smärtstillande, typ något som är inpackat i papper.

Anonym sa...

Nä, det var inte skällandet som var problemet utan "åtgärder före körning". Inte helt schysst mot den lille...

Det finns många olika typer av smärtlindring. Problemet är bara att man inte alltid får det man behöver ha, ha-ha...

Anonym sa...

Jag kan lova dig att "åtgärd före körning" som innehåller uppbindning inte skulle funka så bra på Tia heller. Som vi konstaterat tidigare är det oftast inte hunden som gör fel...
Krya på dig!

Anonym sa...

Nä, det är bara vi fullkomliga som är fullständigt ofullkomliga...

Tack för omtanken!

Anonym sa...

Här verkar det inte hända mycket...............

Anonym sa...

Nej, det har du rätt i - här händer det ju inte ett dugg... Men det är ju ett gammalt inlägg och den som väntar på något gott...