måndag 20 oktober 2008

Underbara måndag...

Rivstart med bestämd husse och väldigt många nej idag. Dels för att Tessan ska låta bli att jaga bilar, som måste låta något oemotståndligt när det är blött ute, dels för att Nicki ska låta bli alla vattensamlingar ute. Det sistnämnda är jag lite orolig för eftersom hon helt hämningslöst slafsar i sig det blöta. Eftersom vi relativt ofta passerar förbi några parkeringsplatser är jag orolig för att någon bil står och läcker kylarvätska, dvs glykol. Denna vätska leder till svåra inre skador och slutar oftast med en smärtsam död - och det vill vi inte vara med om...

Vi har också varit ute och roat oss med att springa en dryg mil. Lite för varmt idag med plus 12 grader eller ska man också här säga 10++? Kan det bli tårta för vädrets skull, måhända? Löpningen funkade bra men hundarna blev lite slöa pga värmen.

Har dessutom lekt tandläkare i Nickis mun. Tandstenen breder ut sig och det var en stunds jobb med att få till det eller rättare sagt, få bort det. Hoppas nu på en något trevligare andedräkt. Dessutom blev hon liggandes väldigt länge med ett ben efter min behandling - det är bra!

Sen så blev det inte så mycket mer som man ska skriva om här men en sammanfattning av dagen ger vid handen, vilken kickstart på veckan. Tror att jag skulle vilja börja varje vecka på ett liknande sätt.

Jo just det 1, har gett en hjälpande hand idag. Tror resultatet blir bra på sikt, nu är det på go väg.

Jo just det 2, lite fina bilder från söklägret och goa kommentarer finns om du klickar här!

Jo just det 3. börsen går upp igen, både här och där - och jag fick dubbla guld, tusen tack för det!

Småler, gör jag hela tiden...

Var go med de 4-benta!

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag vill lova att jag funderade både en och två gånger över det där på söndagen. Tröttheten var sååå mycket större än mängden jag drack, mycket konstig ekvation. Det var kanske det där gröna?

Anonym sa...

Var säkert luften som bidrog, den är lite speciell i trakten... eller maten, där var det mycket grönt...