torsdag 2 oktober 2008

Slak!

Godkväll käre läsare eller är det kanske godmorgon? Sitter nu och summerar två dagar. I går så passade vi på att träna lite extra. Kan upplysa om att det blir väldigt kallt och väldigt mörkt allt för tidigt nu för tiden - och värre kommer det att bli => gott... Nicki fick bli hemma med lillmatte så det var bara den lilla och jag. Hon är faktiskt lite mer med mig när hon är solo. Hoppas du förstår hur jag menar? Bra kontakt, bra sitt, bra ställande, bra ligg, bra stanna kvar, bra inkallningar, tror faktiskt att jag minst får 8,5 då hon är sämst men oftast en klockren... Kör lite med tennisboll vilket fungerar bra. Däremot har hon svårt med folk som ska "gulla" med henne. Nej, "hårda" tag ska det vara. Åter till träningen, hon har nog faktiskt - förstått att det är bra att komma tillbaka med bollen. Okey, jag erkänner att man får säga till henne att stanna men som sagt, hon kommer tillbaka.

Torsdag
Långpromenad på morgonen. Ett väldans bra sätt att börja dagen på. Prova på, det skadar inte men man kan inte ligga kvar i sängen och dra sig. Man riktigt vill iväg. 1 timmes promenad före frukost...

Sedan har vi pratat med en skola och deras dokumentation. Kanske något att ta efter i hundträningen. Tänker att man kan ha det som en checklista liksom. Därefter hämtade vi en dator som lillhusse skulle ha. Och nu, börjar vi att närma oss dagens höjdpunkt - motionsspåret. Full fart med 2 jyckar bland tallar och annat elände. Tessan tog en sida och Nicki en annan sida om ett träd. Denna lösning medförde att vår speciallina gick sönder och husse (jag) fick koppla om. Ingen skada skedd men lite tråkigt var det. Efter en 7 kilometer hände det som inte hänt på typ 3-4 år. Jag fastnade med foten i något som hoppade på mig från sidan av spåret. Vet inte om det var en stubbe, en rot eller något ont väsen som stod för detta men föll gjorde jag. Även om det var en hel del sand just där det hände var det också både större och mindre delar av levande eller dödade träd framför mig. Har en trasig axel som jag försökte rädda men det gick inget vidare. Flera andra stället på kroppen är inte heller som de ska vara längre. Nacken är stel, huvudvärken stor och armarna domnar hela tiden. Nej, jag tänker inte gå till doktorn. Dit ska jag när det blir operation om några veckor. Fram tills dess - piller...

Hundarna undrade nog vad som stod på men det var inga problem att mana på dom igen när jag väl återfått lite styvhet. Rubriken uppvisar hur jag kände mig omedelbart efter att olyckan var ett faktum. Någon som kommer ihåg hur man som liten gjorde vid stranden? Jo, först badade man sedan rullade man sig i den solvarma sanden. Precis så, såg jag nu ut. Kan upplysa om att det var ungefär 4 dl sand i badkaret efter duschen.

Vi kom runt till slut. De sista 3 var en pina och det var på ren ilska vi fixade det.

Sen fick hundarna en HF-kväll. HusseFri alltså. Själv åkte jag på möte. Det kändes som ett riktigt "skit"-möte men det ska vara sådana också. Mest prat och lite verkstad och att påverka på sikt är viktigt. Anledningen är att det, i både stort och smått, inte fungerar på ett bra sätt utan en förändring och en förnyelse måste komma till stånd. Man kan inte stoppa utvecklingen även om gamla trotjänare tycks tro det... Nej in med nytt folk och nya friska idéer men ta vara på det som idag är bra, är en bra devis.

I morgon ska vi försöka ta oss till söklägret. Hur jag är när jag vaknar eller hur jag mår vet jag ej. Men jag hoppas att det är betydligt bättre än nu. Läste i Aftonbladet igår att om man bara har tillräcklig stark gudstro, försvinner (blockeras) smärtan. Ska jobba på det inatt.

Så var det det där med gåtan. Har ingen aning om vad, så jag tar och ger mig ett eget pris för all tankeverksamhet. Fast jag tror, att det inte bara är hockey som gäller den 18:e. Kan ha fel på datumet men det torde vara en officiell lägre som gäller. Är jag ute och söker? Kanske måste man sms:a svaret, vad vet jag...

Oops, har lekt kock idag. Gick åt hel.... kan man säga. Men, jag ska trolla lite och kommer att få beröm ändå - hoppas jag. Vi får svaret på lördag...

Snipp snapp snut - så var detta slut.

Jag ler, åt eländet, tro mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Senaste väderprognosen pekar på att det blir blött idag, lite bättre i morgon och mer blött på söndag. Det är läge att ta med både regnkläder och stövlar. Temperaturen kommer att ligga mellan 5 till 10 grader så även vantar kan vara behövligt.

Vi ses!

Anonym sa...

Hoppas du hinner krya på dig lite innan lördag, ta ett extra piller eller två...
Min hund var förresten halt så sent som i går, så vårt deltagande blir nog sporadiskt.

Anonym sa...

Jag gör vad jag kan, funderar på en huskur som ska vara bra mot allt...!

Hoppas att hältan går över, det kanske bara är ovana eller att hon tror (minnesbild)att det ska göra ont. Fast du bör nog tänka dig för vart du skickar - om det går att styra det?