måndag 13 oktober 2008

Måndag med stå

Om jag vore min egen arbetsgivare, vilket jag faktiskt kan säga mig vara - bara en fråga om definition, skulle jag kanske ställa frågan om varför jag är så attans trött efter en hel helgs ledighet. -"Är det inte så, herr Axelsson, att du låter din fritid påverka din arbetsföra tid"?
-"Jadu chefen självklart, arbete är bara en hobbyverksamhet, det som betyder något är det du kallar fritid"!
-"Vafalls, vilka prioriteringar gör herr Axelsson!?
-"Dom som är bäst för mig, vilka har chefen"?

Ja-ja, känns det igen?

Gårdagens sökträning funkade jättebra. Enda problemet är att husse inte gör det hans ska eller rättare sagt, husse ska låta bli att göra det han gör... Klockren 10 på Tessan trots att hon ånyo vittjade en ryggsäck. Börjar på att bli lite tråkigt att behöva köpa med dubbla uppsättningar med belöningar bara för att "skatan" lånar lite här och där.

Övriga, 7 ekipage, gjorde också ett bra arbete. Hade tänkt att skriva lite om det men nu går tyvärr, mina ögonlock ihop - undrar varför.

Tack för tårtan LJ. Kan vi inte införa ett rullande schema så att det alltid stämmer med någon bemärkelsedag varje gång vi tränar. Har nog gått och blivit biten, tårtbiten alltså.

Har roat mig med att jaga älg idag. Passade på att vara drevkarl, ja en sån där med hår på bröstet ni vet, i dagens första såt. 5-6 km, upp och ned och hej och hå- massor med trattisar (MA vill du ha en GPS-position?) och massor med vatten. Tessan och Nicki trivdes som fisken i vattnet. Tessan fick nog hjärnsläpp - tur att man inte använder pop-up:er. Hon var tillräckligt snurrig ändå. Här snackar vi sökrutor där man inte ens skulle kunna fundera på "asfalt".

Dagens andra såt var det dags att vara passskytt. Fick ett pass 150 meter från bilen. Och vilka roade sig med att säga voff-voff mest hela tiden? Hm, tror att du gissade rätt. Satt på ryggsäcken och somnade nästan. Därför fick jag se till att få stå, istället! Det är faktiskt betydligt svårare att somna stående. Testa får du se...

Inte en enda älg i sikte för någon i jaktlaget idag. Har de, älgarna, skaffat sig någon gudmor som gömt undan dom? Skumt var det. Kanonbra egentligen, eftersom jag hade ansvaret för slaktboden idag, ha-ha...

Nä, ska snart upp igen. Lägger jag mig nu får jag sex och när jag går upp, har jag en till sex. Får du ihop denna matematik? Kan vara knepigt denna sena timme! Oops, en ledtråd...


Sov gott, krama hundarna och glöm inte bort att ha roligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det va många timmars sömn och att gå upp fem är väl helt ok???

Anonym sa...

Var det så lätt?

Lovar att bättra mig!

Man kanske skulle höja svårighetsgraden en aning och utfästa någon typ av belöning?

Anonym sa...

Belöning!!!!!!!!!! då ä ja mä.