onsdag 11 november 2009

Nattsvart

är väl inte till fullo med sanningen överensstämmande. Men inte har dagens träning varit något vidare värst. Hade väntat mig lite mer, faktiskt.

Det hela började med morgonturen. Tänkte upprepa gårdagens bravad med att slänga bort saker som jag har mindre nytta av. För dagen blev det en isskrapa. Anledningen till att det blev den var att nattens kyla och de små fjuna till flingor som satt sig på bilen - inte brydde sig ett dugg om denna isskrapa. Den slängde jag alltså bort, varvid Tessan sprang ut och kom tillbaka med den. Så långt allt enligt planerna...

Vid tredje försöket att bli av med den undermåliga isskrapan tryckte hon till lite extra. Resultatet blev att den gick i många, väldigt små, bitar. Därför har husse stått och plockat smådetaljer under några minuter. Och, det var en viktig syssla eftersom resultatet av nämnt bett, var nästintill detsamma som att slänga en glasflaska i backen. Sylvassa delar överallt, huva! Å så till poängen, strikt ägaransvar innebär att det hon gör får jag stå för. Dessutom ska naturen, jaja gräsytorna också för den delen, vara fritt från mänskliga sopor.

Ändrade om lite i planeringen eftersom jag har ett möte på fredag och behöver fylla ut lite dötid mellan dagis och detta möte. Där är nu det inplanerat en rejält pass i gamla beprövade spår med nyttjande av kommunalt vatten efteråt. Det skulle kommunalrådet med det klingande efternamnet, vilket ungefär betyder ursinne, veta. Då blev möjligtvis rådet ursinnig? Därför blev det nu en löptur med bara Tessan och Nicki fick en promenad med mellanhusse.

Egentligen skulle jag kunna skriva samma sak idag som jag gjorde förra året när Tessan var med för första gången. Att det bara kan vara såååååååååååå roooooooligt att springa baklänges och dra i linorna? Som tur var försvann detta tilltag efter en 2 - 3 km när hon hörde vinterdäck mot blöt asfalt. Då, blev det fart vill jag lova. Resten av passet var ganska bra och inga utfall idag. Hurra hurra för det!

Har varit på visit i relaxen och fått en del för både kropp och själ. Å när jag kommer tillbaka så snöar det... =====>>> GÖTT!

Bara måste få nämna en annan sak som vi hittat på Tessan och jag. När man besöker ett köpcentra ska man säga -hopp upp. Man får många undrande blickar och miner när Tessan springer runt ovanpå kundvagnarna. Undrar om man kan införliva detta i Rallylydnaden, hörde/läste att allt inte var klart med reglerna där, än? Klockren 10:a, därför ska jag bjuda mig själv på tårta någon dag. Sicken grej va?

Nä nu ska jag messa lite, ta en kopp te och se om man även idag kan leva på det marknaden hittat på och resultatet av marknades ansträngningar mäter vi som bekant på börsen. Och, det går finemang. Dollarn tappar till årslägsta, Morphic har ökat 90 % denna vecka å det är bara onsdag än. Kanske läge för en glass åsså, man kan inte bara fira med skumpa, eller hur?

Vart ligger Ballefjongberga?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det vara Gökhöjden?

Stefan sa...

Hahahahaha, den var bra! Stämmer ju precis. Konstigt att dom sa att det ligger utanför Västerås i en gammal radioinspelning av programmet Hassan benämnd "Ett Västeråsnummer"?

Lyssna här: http://www.sr.se/p3/hassan/sounds/has0313.ram

Stefan sa...

Eller denna så slipper du Real Audio:
http://www.youtube.com/watch?v=emIPwjwQvYs

"Vägra isskrapa" sa...

Ingen fara Tessan, isskrapor kan dom hålls mä i norrland där det skall snöa o vara kallt........